جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

تکنیک سایه زنی یا Shadowing ابزاری مهم در یادگیری زبان انگلیسی

تکنیک سایه زنی یا Shadowing ابزاری مهم در یادگیری زبان انگلیسی


سایه زنی یا Shadowing یک تکنیک پیشرفته یادگیری زبان انگلیسی :

ایده ساده است: شما به صحبت‌های شخصی گوش می‌دهید و آنچه را که می‌گوید در زمان واقعی، با کمترین تأخیر ممکن تکرار می‌کنید.

اگر برای گواهینامه C2 Proficiency آماده می شوید، این یک ابزار مهم است. این چیزی است که می توانید در هر مکان و هر زمان تمرین کنید. و هنگامی که بر مهارت سایه زدن یا Shadowing مسلط شدید، نه تنها تسلط گفتاری شما بهبود می یابد، بلکه تلفظ و لحن طبیعی تری نیز خواهید داشت.

اما، قبل از اینکه نحوه تبدیل شدن به یک استاد Shadowing را نشان دهیم، بیایید به معنای صحبت کردن روان و دقیق به یک زبان خارجی فکر کنیم.

 

چرا صحبت کردن به یک زبان خارجی چنین چالشی است؟

دانش آموزان اغلب در گوش دادن و خواندن بهتر از صحبت کردن هستند.

برای شروع، اینها مهارت های بسیار متفاوتی هستند. گوش دادن و خواندن چیزی است که ما آن را مهارت های دریافتی می نامیم، در حالی که صحبت کردن (و نوشتن) سازنده است. مهارت های دریافتی شما برای پردازش و درک زبانی که به شما ارائه می شود استفاده می شود. اما، با صحبت کردن، چیزهای بیشتری در جریان است.

در واقع، صحبت کردن واقعاً یک مهارت نیست. این یک سیستم کامل از فرآیندها است. در اینجا نموداری وجود دارد تا به شما ایده دهد که هر بار که صحبت می کنیم در مغز ما چه اتفاقی می افتد.

 

چه چیزی باعث می‌شود سایه‌زنی یا Shadowing ابزار مفیدی در یادگیری زبان باشد؟

وقتی صحبت از روان و دقیق صحبت کردن می شود، تمرین باعث عالی می شود. به زبان مادری خود فکر کنید. چند ساله بودید که شروع به صحبت کردید؟ چند ساعت در هفته به این زبان صحبت می کنید؟ بیان کننده های شما (مانند زبان، لب ها، دندان ها) هزاران ساعت تمرین داشته اند، در اطراف حرکت کرده اند و صداهای خاص زبان مادری شما را تولید کرده اند.

به طور معمول، در محیط های رسمی مدرسه – با تعداد زیادی دانش آموز در کلاس و ساعات محدود در هفته – زمان زیادی به صحبت کردن اختصاص نمی یابد. این یکی از دلایلی است که باعث می شود زبان آموز تلفظ خیلی واضحی نداشته باشد یا سطح خوبی از تسلط گفتاری نداشته باشد. هنگام آماده شدن برای مدرک زبان، نباید این جنبه های زبان خود را نادیده بگیرید.

پس چه کاری می توانید انجام دهید؟ درست است که فرصت‌های زیادی برای تمرین زبان انگلیسی در بارسلونا وجود دارد، اما برخی موانع نیز وجود دارد. شاید در جایی بسیار دور زندگی می‌کنید، شاید برنامه‌تان به شما اجازه نمی‌دهد که به تبادل زبان بروید یا شاید احساس راحتی نکنید که با یک غریبه کاملاً صحبت کنید.

با سایه زنی یا Shadowing، شما هیچ یک از این مسائل را ندارید. شما می توانید آن را در خانه، در دفتر، حتی در ساحل انجام دهید! شما می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید – تنها چیزی که نیاز دارید موبایل و چند هدفون است.

 

در این ویدیو آموزشی به شما بهترین راه ها و آموزش های لازم برای یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از روش سایه زنی یا Shadowing آورده شده است .

**توجه داشته باشید برای مشاهده این ویدیو باید از فیلترشکن استفاده کنید. اگر فیلتر شکن شما خاموش است, آن را روشن کنید و صفحه را مجددا بارگذاری کنید**

مقالات مرتبط : 

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی با یک انگلیسی زبان بومی

ESOL چیست و به چه معناست ؟

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x