جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

Collocation / کالوکیشن به چه معناست و چرا در یادگیری زبان اهمیت دارد؟

Collocation / کالوکیشن به چه معناست و چرا در یادگیری زبان اهمیت دارد؟

 

اهمیت یادگیری و استفاده از Collocation یا کالوکیشن در انگلیسی :

کلمه واحد مرکزی یک زبان است. زندگی را با کلمات تجربه می کنید ، زیرا افکار با کلمات ساخته می شوند. یادگیری یک زبان جدید به معنای یادگیری واژگان آن زبان است. ناتوانی در یافتن کلماتی که باید بیان کنید ، ناامید کننده ترین تجربه در صحبت با یک زبان دیگر است. البته واژگان کل زبان نیست. در چند سال گذشته ، آموزش واژگان مورد توجه معلمان و نظریه پردازان انگلیسی قرار گرفته است که معتقدند ، بدون گستره وسیعی از واژگان ، دستور زبان کمک چندانی به زبان آموزان نمی کند. بنابراین ، معلمان زبان باید اطمینان حاصل کنند که دانش آموزانشان می دانند کدام کلمه با کدام کلمه (ها) دیگر مناسب است و این امر آموزش Collocation یا کالوکیشن را ضروری می کند. انجام این کار به زبان آموزان کمک می کند تا زبان را سریعتر و کارآمدتر بیاموزند. وقتی واژگان را یاد می گیریم ، ممکن است معنی کلمه را با استفاده از فرهنگ لغت بفهمیم ، اما اغلب اوقات نمی دانیم چگونه از این کلمه در جمله استفاده کنیم. بهترین راه برای یادگیری واژگان این است که یاد بگیرید چه کلماتی معمولاً با کلمه در یک جمله مثال استفاده می شود. اهمیت فراگیری واژگان همواره به رسمیت شناخته شده است ، اگرچه ، گاهی اوقات ، واژگان جدا از دستور زبان و مهارتها تلقی می شد. با این حال ، رویکرد ارتباطی و طبیعی بر اهمیت توسعه واژگان تأکید کرد ، که منجر به علاقه بیشتر به آموزش واژگان شد.

Collocation / کالوکیشن به چه معناست؟

Collocation به گروهی از دو یا چند کلمه اشاره می کند که معمولاً با هم ترکیب می شوند. یک راه خوب برای فکر کردن در مورد هم نشینی این است که به کلمه collocation نگاه کنید. Co   به معنی با هم – location به معنی مکان. Collocation s کلماتی هستند که در کنار هم قرار گرفته اند.

Collocation گروهی از دو یا چند کلمه است که دوست دارند با هم معاشرت کنند. در اینجا چند نمونه از هم نشینی های رایج که ممکن است بدانید آورده شده است:

make tea – I made a cup of tea for lunch
do homework – I did all of my homework yesterday

حتی اگر امکان استفاده از ترکیب کلمات دیگر وجود داشته باشد ، درک هم نشانی به زبان آموزان انگلیسی کمک می کند تا تسلط خود را بهبود بخشند زیرا آنها کلماتی هستند که معمولاً با هم ترکیب می شوند.

برای آموزش بیشتر و نکات بیشتر ویدیو آموزشی ما را مشاهده بفرمایید (** برای مشاهده ویدیو باید از فیلتر شکن استفاده کنید**)

مقالات پیشنهادی : 

هشت تکنیک موثر در آموزش واژگان به دانش آموزان

بهترین روش برای یادگیری لغات انگلیسی

چگونه زبان انگلیسی را سریع تر یاد بگیریم ؟

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x