جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

رابطه بین توجه و حافظه در یادگیری و تدریس انگلیسی به کودکان

رابطه بین توجه و حافظه در یادگیری و تدریس انگلیسی به کودکان

چه رابطه ای بین حافظه و توجه در کلاس و تدریس  وجود دارد ؟

به عنوان یک معلم ، حفظ توجه کودک مهم است ، اما آیا حافظه در این زمینه نقشی مشترک دارد ؟

چه رابطه ای بین حافظه و توجه در کلاس و تدریس  وجود دارد ؟

چه رابطه ای بین حافظه و توجه در کلاس و تدریس  وجود دارد ؟

توجه به عنوان یک اهمیت مهم تلقی می شود زیرا ،  “ ما به بسیاری از اطلاعاتی که در معرض آن هستیم توجه زیادی نمی کنیم ، معمولاً فقط پردازش ذهنی ناچیزی انجام می شود و مطالب جدید را تقریباً بلافاصله فراموش می کنیم “  اگر توجه در حفظ حافظه مهم است ، مهم است که درک کنیم حافظه ما چه می کند و معلمان چگونه باید این الگوها و سطوح پردازش را که فکر کودک را تعیین می کنند ، درک کنند .

 ممکن است پیشنهاد شود ،  “ بهترین راه برای به خاطر سپردن اطلاعات جدید ، در نظر گرفتن آنها در هنگام اولین بار قرار گرفتن در معرض آنهاست – و منعکس کننده نحوه ارتباط آنها با اطلاعاتی است که در حال حاضر می دانید “  (فلدمن ، ۲۰۰۰) .  یک معلم باید بیاموزد که چگونه توجه کودک را در برنامه های درسی روزانه حفظ کند و بر حفظ حافظه طولانی مدت کودک تمرکز کند .

 

حافظه به این صورت تعریف شده است :   “ فرایندی که ما برای رمزگذاری ، ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده میکنیم “  (Fogel ، ۱۹۹۱) .  این بدان معنی است که دانش آموزان ما باید ۳ مرحله را پردازش کنند تا اطلاعات تدریس شده در کلاس را به خاطر بسپارند .  معلم نیاز دارد که این مراحل را درک کند تا حافظه را در برنامه های درسی خود بگنجاند .  

سه مفهوم اصلی حافظه ، که به آنها سیستم ذخیره سازی حافظه نیز گفته می شود ، عبارتند از :  حافظه حسی ، اولین افکار در لحظه ، حافظه کوتاه مدت ، اطلاعاتی که بین پانزده تا بیست ثانیه نگهداری می شود و حافظه بلند مدت ، حافظه دائمی (فلدمن ، ۲۰۰۳)

 

درک این سه سیستم مختلف به دانش آموز کمک می کند تا اطلاعات تدریس شده در کلاس را از حافظه حسی خود به حافظه بلند مدت انتقال دهد .  برای اینکه این اتفاق بیفتد ، یک معلم باید اطلاعات ارائه شده را از طریق هر سه سیستم مختلف منتقل کند تا دانش آموزان بتوانند اطلاعات را به طور کامل حفظ کنند .  به طور معمول در کلاس ، مطالب ارائه می شود و اطلاعات به خاطر سپرده می شوند یا به خاطر سپرده نمی شوند .  

بیشتر معلمان  “ راز “  قرار دادن اطلاعات در ذهن دانش آموزان خود را بدون اینکه آنها قبل از وقت ناهار فراموش کنند ، کشف نکرده اند .

اگر به تجربه شخصی کلاس درس نگاهی بیندازیم ، می توان به راحتی چند درس خاص را که معلمان آنها ارائه داده اند به یاد آورد .  به عنوان مثال ، در کلاس ۵ خانم فرل با قرار دادن دانش آموزان در گروه های خبری ، باعث شد کلاس درس را در مورد جهان فرا بگیرد .  قرار بود هر دانش آموز در مورد یک موضوع خاص گزارش دهد و سپس از آنها فیلم گرفته شد .  این چگونه به خاطر سپرده می شود؟ این پروژه توجه دانشجویان را به اندازه کافی جلب کرد تا این حافظه را در سیستم طولانی مدت قرار دهد .  اینگونه است که معلمان باید درسی را وارد کنند که بیشترین اهمیت را برای سیستم یادگیری دارند .   “ بنابراین ، این اطلاعات در سطح عمیق تری وارد حافظه می شود و کمتر قابل فراموشی است تا اطلاعات پردازش شده در سطوح کم عمق تر “  (فلدمن ، ۲۰۰۰) .  

دروس باید جالب باشد و توجه کودک را به اندازه کافی جلب کند .   “ در عمیق ترین سطح پردازش ، اطلاعات از نظر معنای آن تجزیه و تحلیل می شوند “  (فلدمن ، ۲۰۰۰) .  این رویای هر معلم است ، کلید پردازش و یادآوری در دانش آموزان ما است .

 

یکی از جنبه های جذاب رشد کودک ، حافظه و چگونگی شروع رشد و کار حافظه در افراد خردسال است .  

ظاهراً یکی از راه های تقویت حافظه کودکان و بزرگسالان ، به چالش کشیدن مداوم آنها است .  نمونه ای از توسعه حافظه می تواند آزمایش موبایل Rovee-Collier باشد .  در این آزمایش Rovee- Collier موبایلی را در گهواره آویزان می کند و می بیند که آیا کودک با لگد زدن یا سایر پاسخ های توجهی به این موبایل پاسخ می دهد .  وی پس از سه دقیقه مشاهده کودک ، سپس رشته ای را به پای کودک و موبایل متصل می کند .  هدف این است که وقتی کودک لگد می زند ، موبایل حرکت می کند .  روزها بعد ، اگر کودک با دیدن موبایل لگد بزند ، می دانیم که کودک به یاد داشته است که لگد زدن اثر مطلوبی را ایجاد می کند .  نوزاد قبلاً این رفتار را آموخته است .  اکنون او حافظه خود را از این رفتار ثابت کرده است .  این مطالعه ادامه می دهد که یک کودک دو ماهه می تواند این مسئله را برای یک روز به یاد بیاورد .  سه ماهه ، بیش از یک هفته و یک کودک شش ماهه می تواند بدون اینکه بیش از دو هفته این کار را انجام داده باشد ، رفتار مورد نظر را به خاطر بسپارد .  

حافظه کودک در سنین جوانی آزمایش می شود و قادر است آنچه را آموخته است به خاطر بسپارد .  معلمان باید درک کنند که تکرار و چالش ها بسیار مهم هستند  .

مقاله مرتبط : استراتژی های مربوط به حافظه چگونه میتوانند مهارت های حفظی کودک را بهبود بخشند ؟

این اطلاعات در حافظه کودک قلاب می شود و توسط کودک و رفتار مطلوب وی استفاده می شود .  برای اینکه کودک خود را سازگار کند باید به دانش و حافظه خود از نحوه برخورد با موقعیت ها اعتماد کند تا به نتیجه مطلوب برسد (Bee، ۲۰۰۰) .  

همانطور که کودکان کمی بزرگتر می شوند ، بسیاری از استراتژی های حافظه وجود دارد که آنها قادر به استفاده از آنها هستند .  برخی از این استراتژی ها عبارتند از :  تمرین ، خوشه بندی ، تفصیل و جستجوی سیستماتیک .  

برخی از این راهکارها تا اوایل سال دوم زندگی مورد استفاده قرار می گیرند .  به نظر می رسد تعداد راهبردهایی که کودک در کارنامه خود دارد با میزان اطلاعاتی که قادر به یادگیری و پردازش آنها است ارتباط دارد .  همانطور که کودک رشد می کند ، مهارت این استراتژی ها را افزایش می دهد ، در نتیجه کارایی یادگیری خود را به حداکثر می رساند .  چند روش وجود دارد که ما می توانیم به کودکان در به حداکثر رساندن خاطرات خود برای کمک به یادگیری کمک کنیم .  تحقیقات نشان می دهد که هنگام آموزش خواندن به کودکان ، رشد مهارت های واجی خوب به دانش آموزان کمک می کند تا کلمات را به طور دقیق ذخیره و به یاد بیاورند (دیکسون ، ۲۰۰۲) .

 

بیشتر نظریه های مربوط به اکتساب خواندن حاکی از آن است که کودکان باید یک فرهنگ لغت داخلی تهیه کنند و تمام کلماتی را که دیده اند ذخیره کنند تا روان بخوانند (دیکسون ، ۲۰۰۲) .  تحقیقات بیشتر نشان می دهد که این نوع به خاطر سپردن در واقع یادآوری کلمات برای کودکان با افزایش واژگان آنها دشوارتر است (دیکسون ، ۲۰۰۲) .  ایده این است که آوایی به کودکان کمک می کند تا کلمات را با چیز دیگری مرتبط کنند که می توانند به راحتی روند یادآوری را آسان کنند .

 

مطالعات دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد راه دیگری برای کمک به کودکان در گسترش خاطرات خود استفاده از خاطرات زندگی نامه خود است .  این بدان معناست که با ارتباط دادن کودکان به اطلاعات با وقایعی که در زندگی آنها رخ می دهد ، می توان به راحتی به خاطرات دسترسی پیدا کرد (وانگ ، ۰۳) .  

برای استفاده از برخی از این فنون ، یک معلم باید بتواند توجه دانش آموزان را در کلاس جلب کند .  در زیر چند نکته برای حفظ توجه ذکر شده است .

۱ .  با اقتدار صحبت کنید و بلاتکلیف نباشید .  صدای اقتدار همیشه محکم است .

۲ .  با دست زدن یا دستورالعمل آواز ، کلاس را از حواس او پرت کنید .

۳ .  چراغ ها را خاموش کنید .

۴ .  از نگاه خیره خوب استفاده کنید .  سکوت می تواند یک کلاس پر سر و صدا را به توجه تبدیل کند .

۵- عواقب را ترسیم و اجرا کنید .  (دونبر ، ۲۰۰۰) .  اگر دانش آموزان ببینند که شما جدی هستید ، احتمالاً از شما پیروی می کنند .

 

در کلاس بسیار مهم است که یاد بگیرید و درک کنید که حافظه و توجه کودک باید بخشی از برنامه درس روزانه باشد .  اگر معلم در تمام جنبه های مورد نیاز رشد کودک آموزش ببیند ، بهتر است به دانش آموز کمک شود .  حافظه و توجه حوزه ای از این نیاز است .  حافظه کودک مبتنی بر توجهی است که به برنامه درس و بخشی از مغز داده می شود که آن درس را برای همیشه به یاد می آورد .

 

درکنار این مقاله میتوانید به مقالات آموزشی بیشتر در زمینه تدریس به کودکان و بزرگسالان در سایت متدنیو دسترسی داشته باشید .

 

References :
Bee, H .  (۲۰۰۰) .  Child and Adolescent Development (9th ed . ) [e-text] .  Boston, MA :  Pearson Custom Publishing .
Dixon, M .  and Stuart, M .  (۲۰۰۲, December) Phonological Awareness improves word recall .  Literacy Today, 33, 20 .
Duebber, D .  (۲۰۰۰, May) Substitute teaching :  sink or swim .  Educational Leadership, 57, 75 .
Feldmen, R .  (۲۰۰۰) .  Essentials of Understanding Psychology (4th ed . ) .  Amherst, MA :  University of Massachusetts .
Folger, A .  (۱۹۹۱) .  Infancy :  Infant, Family, and Society (2nd ed . ) .  West Publishing Company :  University of Utah .
Wang, Q .  (۲۰۰۳, January) Infantile Amnesia reconsidered :  a cross-cultural analysis .  Memory, 11, 65 .

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب