جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

مبارزه با پدیده تقلب و عدم صداقت در بین مدارس و دانش آموزان

مبارزه با پدیده تقلب و عدم صداقت در بین مدارس و دانش آموزان

عدم صداقت علمی و تقلب به چه معناست ؟

عدم صداقت علمی شامل تقلب و دزدی ادبی ، سرقت ایده ها و سایر اشکال مالکیت معنوی است که در یک محیط آموزشی رخ می دهد .  در دبیرستان ، مجازات استاندارد برای عدم صداقت تحصیلی نمره ناکافی است ، در حالی که در دانشگاه می تواند منجر به اخراج شود .  گسترده ترین اشکال عدم صداقت دانشگاهی تقلب و دزدی ادبی است .  

چگونه تقلب و عدم صداقت را بین دانش آموزان کم کنیم ؟

این مفاهیم معمولاً مشخص می شوند ، زیرا تمایز واضح بین اصطلاحات کاملاً مبهم است .  با این حال ، تفاوت در اصل اشکال داده شده از عدم صداقت دانشگاهی وجود دارد ، که باید به آن اشاره شود .

تقلب شامل فعالیت هایی از قبیل دادن و دریافت اطلاعات در طول امتحان ، استفاده و انتشار مطالب غیر مجاز در حین امتحان ، شرکت در امتحان یا نوشتن امتحان برای شخص دیگر یا درخواست از کسی برای انجام این کار ، ارائه مقاله مشابه برای بیش از یک دوره ، ارائه نادرست و جعل کار نوشتاری است  .  

در حالی که ، سرقت ادبی استفاده از کلمات یا عقاید نویسنده دیگری بدون تصدیق منبع است .  در یک کلام ، شبیه سرقت است .  

در راهنمای هاروی گوردون برای دانشجویان هاروارد ، سرقت ادبی به معنای  “ انتقال اطلاعات ، ایده ها یا کلمات یک منبع به عنوان گفته های خود با حذف استناد به آنها – عملی دروغ ، تقلب و سرقت است .  “

 

به طور کلی ، عدم صداقت دانشگاهی ریشه های عمیقی را در سیستم آموزش و پرورش ریخته است که اکنون عملاً غیرقابل درمان است .  آمار نشان می دهد که عدم صداقت تحصیلی دانش آموزان طی ۵۰ سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است .  مانند به اشتراک گذاشتن کار دیگری ، خرید مقاله ترمی یا سوالات از قبل ، پرداخت هزینه به شخصی برای انجام کار برای شما  .

 

مقاله ای که رایج ترین حقایق مربوط به تقلب را برجسته می کند این واقعیت را به وجود می آورد که پدیده تقلب از دوران ابتدایی هنگامی آغاز می شود که کودکان در جریان بازی های رقابتی با همکلاسی ها قوانین را نقض می کنند .

 

تحقیقات در مورد تقلب در میان کودکان در سن ابتدایی تأیید می کند که کودکان خردسال معتقدند که تقلب اشتباه است ، اما با این وجود ، وقتی دیگران پیشنهاد می کنند قوانین را زیر پا بگذارند ، مقاومت در برابر آنها دشوار است .  به هر حال ، آنها اعتماد بیشتری دارند و اعتقادات محکم و بی دریغ ندارند .  در این سن ، هنگامی که سیستم ارزشی کاملاً شکل نگرفته و کودکان خردسال راحت تر تحت تأثیر اقتدار قرار می گیرند ، به آنها تذکر داد که تقلب , ننگی بزرگ است  .  

 

افراد متقلب در  دبیرستان معمولاً در دانشگاه و در شغل آینده خود عادت های تقلب خود را ترک نمی کنند .  علاوه بر این ، تکنیک های تقلب آنها پیچیده تر می شود و احتمال اینکه گرفتار شوند ، بسیار کم است ، زیرا کاملاً آشنا هستند که چگونه استادان خود را دور انگشتان خود بچرخانند .

 

چه چیزی در پشت عدم صداقت آکادمیک قرار دارد ؟

واقعیت انکار ناپذیر این است که مقیاس عدم صداقت دانشگاهی در هر سال افزایش می یابد .  بدون شک ، دلایل زیادی وجود دارد که دانشجویان را مجبور می کند مربیان خود را فریب دهند .  چرا حتی بهترین دانش آموزان نیز مجبور به تقلب می شوند .  ما سعی خواهیم کرد تا رایج ترین علل را که در پشت عدم صداقت دانشگاهی است ، کشف کنیم .

 

* بسیاری از دانشجویان حجم بالای کار خود را مقصر می دانند .  زندگی آنها چنان شلوغ است که در بعضی مواقع آنها نمی توانند زندگی ، کار ، تحصیل و دوستانشان را مدیریت کنند .  بنابراین ، آنها مجبور می شوند که به دنبال راه حلی برای خروج از شرایط باشند ، و به افراد دیگر کمک کنند و بیش از حد به کمک اینترنت متوسل شوند .

 

* دانش آموزان خوب دزدی ادبی می کنند زیرا از سمت خانواده و همسالان خود احساس فشار می کنند .  آنها می خواهند شهرت خود را حفظ کنند و نمی خواهند خیلی خوب عمل کنند ، زیرا آنها عادت داشتند که در بالای کلاس باشند .  دانش آموزان خوب نمی خواهند اقتدار خود را تضعیف کنند .  

 

* جای تعجب نیست که در یک رقابت شدید ، دانشجویان همه کارها را برای ادامه کار انجام می دهند .  طبق نظرسنجی سال ۱۹۹۸ که از میان دانش آموزان دبیرستان های آمریکایی انجام شد ، ۸۰٪ از بهترین دانش آموزان کشور برای رسیدن به رده های بالاتر کلاس خود تقلب می کردند .

 

* تقاضاهایی برای آگاهی مردم از جامعه وجود دارد .  دانش آموزان با داشتن برنامه زیاد و زندگی پرتنش نمی توانند تمام جنبه های دانش را پوشش دهند .  طبیعتاً دانش آموزان مشتاق پاسخگویی به خواسته های جامعه ، بدست آوردن شغل مناسب ، کسب درآمد زیاد هستند و با شور و نشاط سعی می کنند مسیر جمعیت را به سمت بالا برسانند .

 

*  “ سیستم درجه بندی روحیه بازی رقابتی را پرورش می دهد که در صورت پیروزی ، دیگران می بازند .  “  نمرات مورد توجه بسیاری از دانش آموزان قرار گرفته است و فشار زیادی برای نمرات بالا وجود دارد .  در سیستم آموزشی معاصر ، نمرات نه تنها توانایی های دانش آموزان ، بلکه استعدادها ، پتانسیل ها ، و حتی اعتبار و اقتدار فردی دانش آموزان را در بین همسالان خود اندازه گیری می کنند .

 

* دانش آموزان تقلب می کنند زیرا دیگران تقلب می کنند ، نمی خواهند به طور ناعادلانه آسیب ببینند .  دانشجویان تازه وارد می دانند که تقلب و دزدی ادبی یک قانون دانشگاه است و آنها با این جریان همراه می شوند .  

 

برای کاهش مقیاس عدم صداقت دانشگاهی چه کاری می توان انجام داد ؟

 

با خواندن مقاله  “ در دفاع از تقلب “  دونالد نورمن ، یک بخش را گزیده کردم ، که یک راه حل بسیار منطقی برای مسئله تقلب ارائه می دهد .

 

 “ ما می توانیم سیستم آموزشی را تغییر دهیم تا آن را بیشتر به دنیا مرتبط سازد ، مهارتهای اجتماعی مناسب را بیاموزیم ، و در عین حال اقدامات فریبکارانه و پنهان تقلب را با شناختن تقلب برای ایجاد یک فعالیت گروهی برای پایان دادن همیشگی به آن شناسایی کنیم  “  

 

مقالات پیشنهادی : 
چگونه ادبیات میتواند بر یادگیری زبان انگلیسی تاثیر بگذارد ؟
استراتژی های تدریس انگلیسی با محدودیت های زمانی

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب