جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

هشت تکنیک موثر در آموزش واژگان به دانش آموزان

هشت تکنیک موثر در آموزش واژگان به دانش آموزان

نکاتی در تدریس واژگان به دانش آموزان

واژگان از مهمترین جنبه های آموزش و یادگیری زبان خارجی است . علاوه بر این ، واژگان کلید غنی سازی دانش یک زبان خارجی است . دیدگاه های مختلف آموزش واژگان ، پیچیدگی کمک به فراگیران در دستیابی به موفقیت در یادگیری مناسب واژگان را روشن می کند . بنابراین ، این فرایندی است که نیاز به کمک معلم دارد . این وظیفه آنهاست که فعالیتهای مفیدی در اختیار دانشجویان قرار دهند . از نظر تئوری ، برای اینکه معلمان بتوانند در تدریس خود موثر باشند ، باید مروری بر نیازها ، خصوصیات و فرهنگ دانش آموزان خود داشته باشند . گاهی اوقات ، دانستن چگونگی آموزش موثر واژگان به دانش آموزان برای معلمان کاملاً چالش برانگیز است ، زیرا هر دانش آموز سبک خاص خود را در یادگیری کلمات جدید دارد . حتی اگر دانش آموزان سطح زبان انگلیسی یکسانی را داشته باشند ، مانند مبتدی ، متوسط یا پیشرفته ، آن ها از استراتژی های یادگیری یکسان در کلاس یا خارج از آن استفاده نمی کنند . بنابراین ، دانش آموزان باید دایره واژگان خود را افزایش دهند و باید بدانند که چگونه از آن در کلاس و در موقعیت های روزمره استفاده کنند . این هشت تکنیک به ارتقا درک و ارتباط زبان آموزان انگلیسی کمک خواهد کرد .

  1. رویکرد ارتباطی به عنوان یک روش مناسب در یادگیری واژگان جدید تأکید شده است . اطمینان حاصل کنید که دانش آموزان با انگیزه و علاقه مند به درگیر شدن در موقعیت های ارتباطی هستند زیرا به دانشجویان این فرصت داده می شود تا با بومیان انگلیسی صحبت کنند . این یکی از مزایای خوب برای دانش آموزان برای دستیابی به کلمات جدید به روشی کاربردی و مسلط است .

 

  1. فعالیت هایی که نیاز به همکاری دارند . استفاده از انواع مختلف فعالیتها در ارائه واژگان جدید به فراگیران کمک می کند تا کلمات جدیدی یاد بگیرند و ارتباطات خود را به زبان انگلیسی افزایش دهند . دانش آموزان در سطوح مختلف انگلیسی این فرصت را خواهند داشت که از فعالیتهای مختلف یادگیری برای بهبود واژگان خود در زبان انگلیسی استفاده کنند . به این معنی در طول فعالیت ها دانش آموزان از یکدیگر یاد می گیرند . اهمیت این است که معلمان باید فضایی را ایجاد کنند که دانش آموزان از یادگیری لذت ببرند .

 

  1. استفاده از فراگیران به عنوان منابع در معرفی کلمات جدید . این کار را می توان با استفاده از فعالیت های مختلف انجام داد . یکی از فعالیتهای پر کاربرد بازی نقش آفرینی است . به عنوان مثال ، گروه كمی از دانش آموزان در مورد یك وضعیت توضیح و فعالیت می كنند و سایر دانش آموزان نیز مشاهده می كنند . همه دانش آموزان یک نقش بازی می کنند اما در مورد موقعیت های مختلف . با استفاده از این تکنیک ، دانش آموزان این فرصت را پیدا می کنند که از واژگان مناسب برای آن موقعیت ها استفاده کنند . این به دانش آموزان کمک می کند تا از طریق مشاهده یاد بگیرند .

 

  1. طوفان فکری کلمات جدید تکنیکی است که دانش آموزان را به تمرکز بر روی یک موضوع یا موقعیت تشویق می کند ، و این به آنها امکان می دهد دانش خود را به اشتراک بگذارند . به دانش آموزان موضوعی خاص و متناسب با سطح و علاقه آنها بدهید و اجازه دهید در مورد آن بحث کنند . دانش آموزان با دادن نظرات مختلف باعث می شوند که با همکلاسی های خود بحث کنند .

 

  1. بازی های کلاسی به دانش آموزان کمک می کند تا تجربیات خود را بسازند و به آنها امکان می دهد واژگان خود را بهبود ببخشند . بازی های زیادی وجود دارد که معلمان می توانند با در نظر گرفتن سطح زبان انگلیسی دانش آموز در کلاس از آنها استفاده کنند . بعضی اوقات دانش آموزان با گوش دادن مداوم به معلم خسته می شوند . بنابراین ، استفاده از بازی ، یادگیرندگان را به یادگیری زبان ترغیب می کند و همزمان لذت می برند .

 

  1. تکنیک دیگری که معلمان می توانند استفاده کنند این است که به دانش آموزان در استفاده از کلمات جدید در متن کمک کنند . از این روش در کمک به دانش آموزان برای پیدا کردن معنی لغت در هنگام خواندن متن استفاده کنید . نکته مهم این است که معلمان باید اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان از چگونگی جا افتادن کلمات در جملات و نحوه استفاده از آنها آگاهی لازم را پیدا میکنند ، نه اینکه فقط معنی و تلفظ آنها را بدانند .

 

  1. ترجمه روشی مفید برای زمانی که دانش آموزان لغتی را نمیفهمند میباشد . این بیشتر برای دانشجویانی که مبتدی هستند مناسب تر است و گهگاهی برای دانشجویان سطح متوسط یا پیشرفته انگلیسی استفاده می شود . این روش به معلمان کمک می کند تا بر ساختارهای جدید ، به ویژه از نظر صحیح بودن ، تأکید کنند .

 

  1. با استفاده از واژگان جدید آموخته شده ، دانش آموزان را به نوشتن جملات وادار کنید . دانش آموزان کلمات جدید را تمرین خواهند کرد ، همچنین امکان پیشرفت بهتر در نوشتن را دارند . به آنها اجازه دهید تا موضوع مورد نظر خود را برای نوشتن انتخاب کنند .

 

مقالات پیشنهادی : 

چگونه زبان انگلیسی را سریع تر یاد بگیریم ؟

برخورد با رفتارهای نادرست کودکان در کلاس

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب