جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

چگونه برای امتحان زبان فرانسه مطالعه کنیم؟

چگونه برای امتحان زبان فرانسه مطالعه کنیم؟

وقتی در حال یادگیری یک زبان خارجی هستید ، قطعا یک روز ، چه به منظور امتحانات مدرسه یا اهداف شغلی باید در امتحان مربوط به آن شرکت کنید . وقتی صحبت از فرانسه میشود ، امتحان DELF ( یک دیپلم رسمی که توسط وزارت آموزش و پرورش فرانسه اعطا می شود تا تأیید کند که نامزدهای خارجی به سطح خاصی از زبان فرانسه دست یافته اند ) حرف اول را میزند هرچند انواعی دیگری مانند DFP  ، TCF و غیره نیز وجود دارند .

دلایل زیادی برای آماده شدن برای DELF در فرانسه وجود دارد . اما چگونه برای امتحان زبان فرانسه درس می خوانید ؟ برای اینکه بهترین شانس موفقیت را به شما ارائه دهیم ، ما چند نکته مهم را به شما یاد آور میشویم ، پس با متود نیو همرا باشید .

برخی از قوانین کلی برای امتحانات زبان فرانسه:

 

بیایید با قوانین اساسی برای اطمینان از آمادگی هرچه بیشتر برای امتحان خود شروع کنیم .

  1. سازماندهی کنید : اول ، بسیار مهم است که زمانی را در روز مشخص کنید که احساس می کنید بیشترین بهره وری و بهترین تمرکز را دارید . سپس ، مطمئن شوید که کار را به طور منظم انجام می دهید . همچنین ایده خوبی است که در برخی از انجمن های گفتگو شرکت کنید . گپ زدن با دیگران که در همان امتحان شرکت می کنند ، اطمینان بخش و مفید است .
  2. مثبت فکر کن : سعی کنید در مورد خود مثبت باشید و به دنبال کمال نباشید ! همچنین آگاه باشید که فعالیت هایی که انجام می دهید به شما امکان می دهد سطح زبان فرانسه خود را آزمایش کرده و بفهمید چقدر پیشرفت کرده اید .

آمادگی برای درک مطلب به زبان فرانسه

  1. بر درک مطلب کلی تمرکز کنید : در آزمون های کتبی ، خواندن دقیق دستورالعمل ها و نحوه مطالعه برای امتحان درک مطلب به زبان فرانسه بسیار مهم است . به عنوان مثال ، اگر از شما خواسته می شود پاسخ خود را توجیه کنید ، باید از نقل قول های متن برای این کار استفاده کنید . باید مراقب بود یک کلمه شما را به اشتباه نیندازد . اولویت شما باید معنای کلی آن باشد و همیشه می توانید سعی کنید کلمه ای را بر اساس دیگر کلمات از یک خانواده حدس بزنید . به طور کلی ، سعی نکنید آنچه را که می خوانید کلمه به کلمه ترجمه کنید .

نحوه مطالعه برای امتحان کتبی زبان فرانسه

  1. دستورالعمل ها را با دقت بخوانید : برای موضوعات مختلف کارت تهیه کنید و آنها را هر روز اصلاح کنید وقتی صحبت از امتحان می شود ، تکرار کلید موفقیت است ! در روز امتحان ، اولین نکته مهم این است که از بحث خارج نشوید و به موضوعی متفاوت از امتحان نپردازید . در مورد تعداد کلمات درخواست شده ، به یاد داشته باشید که حد تحمل وجود دارد . خودتان را برای کار در محدوده زمانی امتحان آموزش دهید و فراموش نکنید که فعالیت و کار خود را دوباره بخوانید تا هرگونه تکرار یا اشتباه را برطرف کنید .
  2. کار خود را ساختاربندی کنید و مراقب آن باشید : ساختار کار نوشتاری شما بسیار مهم است ، بنابراین به فکر برنامه ریزی باشید (معمولاً باید سه قسمت داشته باشد) . توجه داشته باشید که توصیه نمی شود یک پیش نویس حدسی بنویسید که بعداً برای تولید ” نسخه تمیز ” آن را کپی کنید ، زیرا این کار زمان زیادی می برد . سرانجام ، از نتیجه گیری خود غافل نشوید . این چند خط تأثیر بسزایی در نمره نهایی دارد !

چند نکته برای امتحانات شنیداری فرانسه

  1. به طور مرتب به منابع رسانه ای گوش دهید : اول ، این ایده خوبی است که به گوش دادن به ایستگاه های رادیویی اصلی فرانسه (به ویژه Franceinfo و France Inter ) عادت کنید . این روش خوبی است که به شما در مورد مسائلی که در حال حاضر در اخبار و رسانه ها جریان دارد نیز آگاهی می دهد . آموزش ، فناوری ، اشتغال ، سلامت ، گردشگری ، برابری جنسیتی ، عادات مصرف کننده ، محیط زیست و رسانه ها از موضوعات اصلی هستند .
  2. از زیرنویس ها زیاد استفاده نکنید : فیلمها و سریالهای تلویزیونی نیز منابع خوبی هستند ، به شرطی که از زیرنویسها بیش از حد استفاده نکنید ! در حقیقت ، استفاده از زیرنویس به زبان مادری توصیه نمیشود زیرا توجه شما را به خود جلب می کند و به این معنی است که نیازی به استفاده از هیچ استراتژی درک ندارید . بهتر است از آنها اجتناب کنید ( مگر اینکه لازم باشد معنی یک عبارت را بررسی کنید ) یا از زیرنویس ها به زبان مقصد استفاده کنید .

سعی کنید با لهجه هایی که در برخی از کشورهای فرانسوی زبان شنیده می شود نیز آشنا شوید . همچنین ، گوش دادن به آهنگ ها راه خوبی برای غوطه ور شدن در صداهای زبان است ، آنها خیلی طولانی نیستند و مهمتر از همه ، متن اشعار در وبسایت هایی مانند زیر در دسترس هستند . (www.paroles.net ؛ www.lacoccinelle.net ؛ و غیره . ) . آخرین نکته برای پاسخگویی به سوالات : موارد را خلاصه نویسی کنید ، زیرا نوشتن جملات بیش از حد طولانی ممکن است زمان زیادی را هدر دهد .

  1. منابعی برای ارزیابی مهارت های خود بیابید : چه منابعی برای آماده سازی خود برای DELF یا DALF وجود دارد ؟ اگر به وب سایت france-education-international.fr مراجعه می کنید ، می توانید سندی را با عنوان :

 Ressources pour se préparer aux diplomômes DELF et DALF  ( منابع برای آماده سازی برای مدارک DELF و DALF ) دانلود کنید . در آنجا لیستی از پرکاربردترین کتابها را خواهید یافت . مفید است ، درست ؟ اکنون می خواهید مهارت های خود را آزمایش کنید ؟ بهترین راه برای انجام این کار ، کار بر روی مقالات گذشته است ، که می توانید از طریق پیوند زیر پیدا کنید :

 www.france-education-international.fr/fa/delf-tout-public

 

نحوه مطالعه برای امتحان زبان فرانسه

  1. طبیعی رفتار کنید : اگر لازم است در امتحان شفاهی خود را معرفی کنید ، اعتماد به نفس خودرا حفظ کنید . ارائه خود را به صورت قلبی یاد نگیرید . هنگام اظهار نظر ، چشم خود را به مقاله امتحان خود نچسبانید این یک تمرین خواندن نیست ، این یک فعالیت گفتاری است ! این بدان معناست که شما نمی توانید همه چیز را آماده کنید و باید بداهه نوازی کنید ، به ویژه در هنگام بحث با آزمونگر . به همین دلیل است که مزایای مطالعه زبان فرانسوی متعدد است . با مشارکت در گفتگو با بومیان فرانسوی ، بیان شفاهی شما طبیعی تر می شود .

بحث کنید و از دیدگاه خود دفاع کنید : اظهار نظر به معنای ارائه یک موضوع ، معرفی بحث و اعلام برنامه است . همچنین در مورد تعدیل ایده های شما ، ارائه مثال ها و دفاع از دیدگاه شما است . اگر کلمه ای را نمیدانید ، تعریف یا عبارت خود را ارائه دهید . توانایی اصلاح اشتباهات خود نیز امری مثبت است . در نهایت ، فراموش نکنید که اگر می خواهید پیشرفت کنید و به همه این اهداف برسید ، بهترین گزینه این است که در یک مدرسه زبان در فرانسه شرکت کنید !

 

مقالات پیشنهادی : 
مواردی که باعث میشود استرس شما را برای آیلتس زیاد شود
۵ شهر برتر فرانسه برای یادگیری زبان فرانسه

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x