جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی به کودکان یک فرصت شغلی عالی

آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی به کودکان یک فرصت شغلی عالی

آموزش زبان انگلیسی به کودکان :

آموزش چیزی جز پرورش یادگیری نیست و فارغ از اینکه با چه گروه سنی سر و کار دارد، مستلزم رویکردهایی جدی مخصوصا در آموزش کودکان میباشد. اگر شخصی رابطۀ خوبی با کودکان و آموزش به آنها داشته باشد، مخصوصا آموزش زبان انگلیسی، TEFL ( آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی)   به کودکان گزینۀ مناسبی برای این کار به شمار میرود. امروزه آموزش زبان انگلیسی به کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عبارت دیگر، در دنیای کنونی، والدین تمایل بسیار زیادی دارند تا فرزندان خود را به کلاسهای زبان انگلیسی بفرستند و این امر نیاز به مدرسان آموزش دیده در زمینۀ EFL و ESL را به شدت افزایش داده است.

مدارس نیز نقش مهمی را در آموزش زبان انگلیسی ایفا مینمایند. مدارس عموما روش های حرفه ای را در آموزش یک زبان خارجی و یا یک زبان دوم به کودکان و همچنین یاری رساندن به آنها در فهمیدن آن به کار میگیرند. آموزش زبان انگلیسی به کودکان در عین چالش برانگیز بودن بسیار لذت بخش نیز هست. یادگیری زبان انگلیسی میتواند برای فراگیران مقدماتی مشکل باشد.

TEFL یا همان آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی :

TEFL یا همان آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی در حال حاضر تبدیل به یک گزینه شغلی جالب شده است و مهارتهای مختلفی را میطلبد که با آموزش سنتی زبان انگلیسی بسیار متفاوت میباشند. شخص بایستی روش ها و تکنیک های مورد نیاز برای TEFL را برای درک هر چه بهتر این شغل و پذیرفتن مسئولیت آن فرا گیرد. زمانیکه شخص مشتاق به داشتن شغلی به عنوان مدرس زبان انگلیسی است، فهمیدن این مطلب که TEFL چیست و با سایر فرایندهای آموزشی چه تفاوتی دارد، اهمیت ویژه ای پیدا میکند و میتوان موجب برجسته شدن در مسیر شغلی شود.

برای کسی که مشتاق آموزش به کودکان است، روش شناختی ها متفاوت خواهند بود. یک مدرس حرفه ای EFL و یا یک مدرسی که در حال کسب تجربه در زمینۀ EFL است، میتواند بهترین و مناسب ترین گزینه برای آموزش EFL به کودکان باشد. شخص در کنار تدریس EFL بایستی به تکنیک ها و روش های آموزش به خردسالان واقف باشد. مفهوم آموزش زبان انگلیسی مخصوصا زمانیکه مربوط به کودکان باشد کاملا فرق میکند. بنابراین مدرسان شاغل در امر آموزش باید یک دورۀ تدریس حرفه ای را برای وارد شدن به این عرصه بگذراند و مدرس باید تفاوت میان این دیدگاه با روشهای تدریس سنتی و یا آموزش به بزرگسالان را فرا گیرد. این امر چشم اندازی واضح از آنچه مدرسان باید انجام دهند ، آنچه نباید انجام دهند و همچنین چگونه آنچه نیاز است را انجام دهند، در اختیارشان قرار میدهد. سر و کار داشتن با کودکان گاهی اوقات چالش برانگیز است بنابراین آموزگاران بهتر است دقت کافی داشته و تصورمناسبی نسبت به رفتارهای آنها و آنچه میخواهند انجام دهند داشته باشند.

آموزگارانی که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی تدریس میکنند باید در کنار آموزش مطالب درسی، نظارت خوبی روی رشد فیزیکی و فکری دانش آموزان نیز داشته باشند. فشار بیش از حد در یادگیری ایدۀ خوبی نمیتواند باشد و ممکن است موجب انجراف از مسیر آموزش شده و نتیجۀ دلخواه را به دنبال نخواهد داشت.

بسیاری از مؤسسات شناخته شده در جهان، دوره های حرفه ای TEFL در حوزۀ کودکان را ارائه میدهند که صرفا به این امر اختصاص دارد. این دوره ها مدرس را برای تمام موقعیتهای احتمالی، فراگیری روش ها و تکنیک های مورد نیاز برای آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی به کودکان و همچنین راهکارهای مفید برای مراقبت و ارتباط با آنها آماده میکنند. دانش اضافی در زمینه گرامر و آواشناسی نیز در کنار آموزش مدیریت کلاسی بخش مهمی از این دوره میباشد. آموزشهای این دوره باعث افزایش اعتماد به نفس در بین مدرسان مشتاق در زمینه EFL شده و آنها را ترغیب میکند تا چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرند.

اخیرا نیاز به مدرسان EFL در حوزۀ آموزش به کودکان رو به افزایش بوده است زیرا که زبان انگلیسی به مهمترین زبان ارتباطی در سطح جهانی مبدل گشته است. اهمیت زبان انگلیسی تا جایی افزایش یافته که این زبان را به یک زبان عملیاتی کاربردی تبدیل کرده و همچنین والدین علاقمند هستند که کودکان خود را به مدارسی بفرستند که در آنجا زبان انگلیسی را به گونه ای مؤثر فراگیرند. زیرا که این امر برای آموزش های آتی آنها در آینده سودمند بوده و از سوی دیگر شانس پذیرش آنها در یک مدرسۀ بین المللی را افزایش میدهد. تقاضا نسبت به مدرسین TEFL در حوزۀ کودک و نوجوان در کشورهایی که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان دوم مد نظر است، بسیار بالاست. مدارس زبان نیز تمایل زیادی به پذیرش مدرسین EFL نشان میدهند .

اگر میخواهید در زمینه تدریس به کودکان حرفه ای شوید پس دیگر مقالات و آموزش های رایگان متدنیو را از دست ندهید .

مقالات پیشنهادی : 

۱۲ نکته در تدریس و آموزش زبان انگلیسی به کودکان

راهکارهایی برای مدیریت موفق کلاس های المنتری

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x