جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

آشنایی با سطوح مختلف زبان انگلیسی

آشنایی با سطح های زبان انگلیسی

سطوح یادگیری زبان (CEFR) یک استاندارد اروپایی برای سنجش مهارت های زبانی فراگرفته شده فرد می باشد که از سطح (A1) که پایین ترین سطح ممکن و برای مبتدیان و تازه شروع کنندگان تا سطح (C2) که نشان دهنده ی تسلط کامل به زبان انگلیسی می باشد. دانستن این موارد حتی برای کسانی که میخواهند کتاب های انگلیسی به ترتیب سطح را بدانند نیز مهم است.

زبان آموزان بعد از تعیین سطح که از لحاظ زبانی سنجیده می شوند بنا به سطح زبان خود وارد کورس های مناسب خود می شوند که اگر تعیین سطح درست انجام شود این کورس برای آن ها نباید بسیار ساده و نه بسیار سخت باشد. این سطح های زبان انگلیسی نشان دهنده ی میزان مهارت زبان آموز جهت شرکت کردن در آزمون های بین المللی و دریافت مدرک مربوطه جهت اهداف شخص از یادگیری و تسلط زبان می باشد.

سطوح مختلف زبان انگلیسی بنا به استاندارد (CEFR)

استاندارد (CEFR) کوتاه شده ی Common European Framework of Reference for Language می باشد که یک استاندارد اروپایی برای سنجش میزان توانایی و مهارت فرد در زبان است. این استاندارد اروپایی نه تنها در اروپا بلکه در تمامی نقاط جهان مورد قبول است و نقش بسیار مهمی در سیاست های حوزه آموزشی ایفا می کند.

CEFR شامل ۶ سطح زبانی شامل (A1-A2-B1-B2-C1-C2) باشد که البته می توان آن را به ۳ سطح مبتدی (A)، متوسط (B) و پیشرفته (C) تقسیم کرد.

سطح بندی زبان انگلیسی چگونه است ؟

توانایی فرد در سطح A1 (Beginner):

این فرد جملات را با مشقت و سختی متوجه شده و در صحبت کردن از کلمات بسیار ساده استفاده می کند و اغلب توانایی پاسخ به سوالات شخصی و توصیفی مانند خود، خانواده و دوستان را بصورت محدود دارد و در صحبت کردن و نوشتن، اشکالات گرامری زیادی دارد. زبان آموز در این سطح دانش بسیار اندکی از زبان دارد.

توانایی فرد در سطح A2 (Elementary):

این فرد توانایی درک و صحبت کردن در موارد زندگی روزمره مانند بیرون رفتن، خرید کردن کارهای پیش پا افتاده مانند اطلاعات شخصی را دارد و می تواند بصورت محدود اتفاقات پیش آمده روزمره را تعریف کند و گوش دهد. در این سطح، فرد توانایی درک و فهمیدن اصطلاحات و کلمات بسیار پرکاربرد زبان انگلیسی را بصورت محدود دارد و می تواند با کمی سختی از آن ها استفاده کند.

توانایی فرد در سطح B1 (Intermediate)

این فرد می تواند با اشکالات کمتر و با تسلط بهتر در مورد اتفاقات روزمره مانند مدرسه، دانشگاه و یا محل کار صحبت کند و توانایی نوشتن و خواندن متون متوسط را دارد و می تواند بصورت محدود اتفاقات جدید و غیرتکراری و رویا پردازی های خویش را توصیف کند. در این سطح فرد می تواند به اصطلاح گلیم خودش را از آب بیرون بکشد و با کمی سختی منظور خود را در اکثر موارد مانند یک مسافرت تفریحی به خارج از کشور برساند.

توانایی فرد در سطح B2 (Upper-Intermediate):

این فرد می تواند متون نسبتا پیشرفته را بخواند و با وجود ندانستن بعضی کلمات، ایده ی اصلی متن را متوجه شود و در مورد موضوع های جدید و غیرتکراری اضهار نظر کند و یا حتی متون به نسبت پیشرفته و بلندی بنویسد و جزئیات خوبی به آن اضافه کند. وی حتی می تواند با یک فرد خارجی بدون مشکل حاد و تسلط به نسبت مناسب ارتباط برقرار کند و بدون فکر زیاد بتواند جواب دهد.

توانایی یک فرد در سطح C1 (Advanced):

این فرد می تواند بصورت گسترده مکالمه کند، بخواند، بنویسد و دامنه لغات بالایی داشته باشد. این فرد می تواند بدون فکر زیاد جملات نسبتا پیشرفته استفاده کند و متون پیچیده را با جزئیات بالا متوجه شود و به راحتی به ارتباط برقرار کردن با افراد خارجی و Native  بپردازد. این فرد توانایی بسیار خوبی در استفاده از زبان انگلیسی در هردو حالت رسمی و غیررسمی دارد و بنا به شرایط به راحتی می تواند به راحتی و بدون مکث از آن استفاده کند.

توانایی فرد در سطح C2 (Proficiency):

این فرد تقریبا در مورد همه چیز را می تواند بخواند، بفهمد و اظهار نظر کند و تقریبا داری تسلط کامل و حرفه ای است. این فرد می تواند به راحتی در مورد موضوعات مختلف جستجو کرده و اطلاعات مورد نظر را جمع کرده و یک ارائه ی بسیار مطلوب داشته باشد و حالات پیشرفته را به راحتی بیان و توصیف کرده و ساعت ها در مورد موضوعات مختلف صحبت کند یا بنویسد. این فرد می تواند از نظر دانش زبانی به افراد بومی و Native نزدیک شود.

ممکن است برای شما سوال باشد که چه مدت طول می کشد تا آیلتس یا تافل بگیرم؟!

باید در جواب گفت که این سوال اساسا از پایه غلط است و شما با شرکت در آزمون تافل و آیلتس با هر سطحی مدرک مربوطه را میگیرید ولی چیزی که اینجا اهمییت دارد نمره آن است که سطح شما را مشخص می کند. این نمره ها بر چه اساسی هستند؟

سطوح زبان انگلیسی با نمرات آزمون های بین المللی چه ارتباطی دارد؟

نمرات آزمون آیلتس که از ۹ نمره محاسبه می شود:

  • سطح A1 معادل نمره ی حدودی ۴.۵ آزمون آیلتس
  • سطح A2 معادل نمره ی حدودی ۵ آزمون آیلتس
  • سطح B1 معادل نمره ی حدودی ۵.۵ آزمون آیلتس
  • سطح B2 معادل نمره ی حدودی ۶ – ۶.۵ آزمون آیلتس
  • سطح B2-C1 معادل نمره ی حدودی ۷ – ۷.۵ آزمون آیلتس
  • سطح C1 معادل نمره ی حدودی ۸ آزمون آیلتس
  • سطح C2 معادل نمره ی حدودی ۸.۵ – ۹ آزمون آیلتس
نمرات آزمون تافل اینترنتی(iBT) که از ۱۲۰ نمره محاسبه می شود:
  • سطح A1 معادل نمره ی حدودی ۰ تا ۱۰ آزمون تافل
  • سطح A2 معادل نمره ی حدودی ۱۰ تا ۳۰ آزمون تافل
  • سطح B1 معادل نمره ی حدودی ۳۰ تا ۵۰ آزمون تافل
  • سطح B2 معادل نمره ی حدودی ۶۰ تا ۸۰ آزمون تافل
  • سطح C1 معادل نمره ی حدودی۸۰ تا ۱۰۰ آزمون تافل
  • سطح C2 معادل نمره ی حدودی ۱۰۰ تا ۱۲۰ آزمون تافل

مقالات مرتبط : 

  1. دلایل ضفف و افت تحصیلی زبان آموزان 
  2. آموزش آسان گرامر زبان انگلیسی
  3. آموزش آسان اصطلاحات زبان انگلیسی

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب