جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

چگونه ادبیات میتواند بر یادگیری زبان انگلیسی تاثیر بگذارد ؟

تاثیر ادبیات زبان انگلیسی در زبان دوم | متدنیو

تاثیر ادبیات زبان انگلیسی بر یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری ادبیات انگلیسی

یادگیری ادبیات زبان انگلیسی چه تاثیری بر یادگیری زبان دوم دارد ؟

ادبیات فقط به واقعیت می افزاید و توصیف آن را ساده نمی انگارد . شایستگی های لازم را که زندگی روزمره نیاز دارد را فراهم و سپس آن را غنی می کند . زندگی ما که همچون بیابان بی آب و علف و خشک است را آبیاری می کند .

از آنجا که زبان انگلیسی به یک زبان بین المللی تبدیل شده است پس می تواند منطقی دانست که افراد بیشتری در حال یادگیری و استفاده از آن هستند . “مطالعه ادبیات زبان انگلیسی به مردم امکان می دهد ایده های جدید و مواضع اخلاقی را توسعه دهند و می تواند به افراد کمک کند تا خود را به عنوان اعضای تحصیل کرده جامعه چه در ظاهر و چه در باطن نشان دهند . مطالعه ادبیات می تواند تجربه غنی کننده و چشم نوازی باشد “

به طور سنتی، به دلیل اهمیتی که فقط به زبان عملکردی داده می شود، نقش ادبیات زبان انگلیسی در برنامه های آموزش زبان انگلیسی مورد توجه قرار نمی گرفت . امروزه ، ادبیات در کلاس های زبان دوم در بسیاری از کشورهای مدرن و جهان اول از نظر زبانی دانش آموزان بسیار مهم است و منبع ارزشمندی برای انگیزه فراگیران است .

 * معمولاً دانشجویانی که فقط با تأکید بر مهارت خواندن و نوشتن، زبان انگلیسی می خوانند، گاهی اوقات نمی توانند نقطه مطالعه ادبیات انگلیسی را ببینند، به خصوص اگر آنها قصد تحصیل در دانشگاه یا ترجمه انگلیسی را ندارند . اما ادبیات انگلیسی می تواند دانشجویان را با طیف وسیعی از جنبه ها، نه تنها زبان انگلیسی بلکه فرهنگ انگلیسی، آشنا کند .  بخشهایی از فرهنگ انگلیسی وجود دارد که توسط ادبیات انگلیسی “محصور شده” است . البته این فرهنگ هنگام مطالعه آثار ادبی نویسندگان، شاعران و نمایشنامه نویسان قرن های گذشته کاملاً مشهود و قابل فهم و انتقال است .  

مدرسان ستون های اساسی برای دستیابی به دانش آموزان از طریق ادبیات زبان انگلیسی هستند :

مدرسان ستون های اساسی برای دستیابی به دانش آموزان از طریق ادبیات زبان انگلیسی هستند که سعی در جذب آنها به این رشته دارد که می تواند برای همه جالب باشد . مدرسان باید در مورد همه کارهایی که قرار است انجام دهند بدون کسالت، خستگی و آشفتگی فکر کنند و دانش آموزان خود را به موضوع علاقه مند کنند . همچنین ما، به عنوان مدرس، فکر می کنیم که ما کسانی هستیم که باید دانش آموزان را به ادبیات نزدیک کنیم تا آنها بتوانند درک کنند که این مقاله به همان اندازه که فکر می کنند انتزاعی نیست، سعی می کند از ناامیدی آنها جلوگیری کند . همچنین داشتن متون ادبی و تجزیه و تحلیل آنها برای دانشجویان بسیار آسان است .   

نکاتی برای گنجاندن ادبیات در آموزش زبان انگلیسی (ELT):

دانش آموزان می توانند در مورد کنایات و اشارات به جنبه های مختلف فرهنگ انگلیسی اطلاعات کسب کنند .      

آنها همچنین می توانند زمینه و معنی نقل قول ها و عبارات معروف را بیاموزند .

هنگام تحصیل در رشته ادبیات، دانش آموزان می توانند نه تنها زبانی مانند واژگان، بلکه زبانی را که می توان برای اهداف خاص استفاده کرد، بهبود بخشند .

تحصیل در رشته ادبیات می تواند زاویه خلاقیت و خلاقیت جدیدی را در اختیار دانشجویان قرار دهد که بتوانند با آن به طور خاص به تحصیلات و زندگی خود نزدیک شوند

ادبیات انگلیسی باعث می شود دانش آموزان در مورد خلاقیت و تخیل خود، تعامل با متن و نقشهای مختلف ادبی را بیاموزند .

ادبیات باید به عنوان یک کار معتبر ارائه شود، بنابراین دانش آموزان می توانند از طریق متن به سبک های مختلف یادگیری خود برسند .

دانشجویان می توانند ادبیات زنده را نه تنها بخوانند، بلکه می توان بطور مثال ادبیات نمایشی را بصورت تئاتر اجرا کرد تا دانش آموزان بتوانند در زمان دیگری و در شخص دیگری غوطه ور شوند . ·

با پیروی از تاریخچه ارائه شده در سراسر ادبیات انگلیسی، می توان فهمید که فرهنگ معاصر غرب چگونه به امروز تبدیل شده است .

خواندن کلمات و عبارات جدید می تواند دایره لغت ادبی و فاخر را افزایش دهد .

مطالعه ادبیات راه های زیادی برای بهبود سواد ارائه می دهد: این امکان دسترسی به زبان، خواندن، نوشتن، فرهنگ مشترک و خود شخص را فراهم می کند .

از طریق خواندن متون ادبی، دانش آموزان می توانند استقلال و استقلال خود را توسعه دهند، فرضیه هایی بسازند و کلمات ناآشنا را حدس بزنند .

استفاده از متون معتبر ادبی این فرصت را به زبان آموزان می دهد تا در زمانی که می توانند ارزشهای واقعی زندگی خود را بیاموزند، با مسائل دنیای واقعی ارتباط برقرار کنند .

مرتبط :آشنایی با سطوح مختلف زبان انگلیسی

 نتیجه گیری:

ادبیات زبان انگلیسی به عنوان ابزاری عالی برای رویکرد به زبان انگلیسی و فرهنگ انگلیسی اثبات شده است .

حتی اگر دانش آموزان و مدرسانی وجود دارند که آن را بسیار انتزاعی یا خسته کننده می دانند ، ما به عنوان مدرس اکنون و دانش آموز گذشته، شرایط را تجربه کرده ایم . به همین دلیل است که این نقل قول در یک جمله از آنچه ما واقعاً فکر می کنیم از سر می گیرد : ” ادبیات تمام مهارت های زبان را افزایش می دهد زیرا ادبیات دانش زبانی را گسترش می دهد ” .

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب