جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

استفاده از فعالیت circle time در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی

استفاده از فعالیت circle time در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی

circle time چیست و چگونه میتوان از آن در کلاس های تدریس زبان انگلیسی استفاده کرد ؟ 

استفاده از فعالیت circle time در تدریس  زبان انگلیسی

استفاده از فعالیت circle time در تدریس زبان انگلیسی

ممکن است بسیاری از آموزگارانی که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان دوم تدریس میکنند با مفهوم سیرکیل تایم یا همان فعالیتی که در آن دانش آموزان برای انجام کار گروهی دایره وار گردهم روی زمین  مینشینند، آشنا نباشند. این فعالیت بخشی از درس و معمولا اولین چیزی است که شما در شرایطی که مطالب به صورت روزانه یا هفتگی تکرار میشوند انجام میدهید. از این فعالیت عمدتا در کلاسهای پیش دبستانی یا پایه های نخستین مقطع ابتدایی استفاده میشود ولی میتواند در کلاسهایی که زبان انگلیسی به عنوان یک زبان دوم تدریس میشود نیز مفید واقع شود.

داشتن این فعالیت به صورت روزانه یا هفتگی میتواند موجب ایجاد اعتماد به نفس برای صحبت کردن در فراگیران جدید زبان انگلیسی شود. از آنجاییکه مطالب متناوباً تکرار میشوند، دانش آموزان پاسخ های صحیح را سریع تر یاد میگیرند. انجام این فعالیت در ابتدای کلاس به دانش آموزان این اجازه را میدهد که برای وارد شدن به فاز صحبت کردن به زبان انگلیسی احساس آسودگی و راختی بیشتری کرده و آمادۀ ورود به مباحث جدیدتر شوند.

فعالیت گروهی که طی آن دانش آموزان روی زمین دور هم مینشینند باید کوتاه مدت و آسان باشد. شما باید فقط چند مطلب را تحت پوشش قرار داده و کل زمان این فعالیت بهتر است بیش از ۱۵ دقیقه طول نکشد. در اینجا به یک سری از پیشنهادات برای این فعالیت اشاره میکنیم:

 

  1. مکالمه های کوتاه. مکالمه های کوتاهی که شامل چند سوال آسان و سریع هستند. چند نمونه از این پرسش ها:

 

  • اسم شما چیست؟
  • حال شما چطور است؟
  • شما چند سالتان است؟
  • چه نوع غذایی را دوست دارید؟ ( حیوان، میوه، رنگ و غیره)

 

با در اختیار گذاشتن چند جواب احتمالی ، دانش آموزان خواهند توانست خیلی راحت متوجه سوال شده و پاسخ مناسب را بدهند. به عنوان مثال معلم ممکن است اینگونه بپرسد که ” چه حیوانی را دوست دارید؟ سگ؟ گربه؟ مار؟” حتما مطمئن شوید که دانش آموز به سوال شما پاسخ کامل بدهد. زمانی که دانش آموزان بزرگتر میشوند قادر خواهند بود آنها نیز از همکلاسیهای خود سوال بپرسند.

 

  1. حروف الفبا. این فعالیت زمان مناسبی برای مرور حروف الفبا میباشد.شما میتوانید آهنگ ترانۀ حروف الفبا را با هم بخوانید یا فقط روی یک حرف خاص تمرکز کنید. در صورتیکه روی یک حرف خاص تمرکز و کار میکنید حتما این اطمینان را حاصل کنید که صدای آن را کاملا متوجه شوند. ببینید چند  کلمه که با آن حرف شروع میشوند به ذهن آنها خطور میکند. یک راه ساده برای این کار این است که از آنها بخواهید به اطراف نگاه کنند. با این کار کلمات زیادی را صرفا با نگاه کردن به اطراف خواهند یافت.

 

  1. روزهای هفته. روزهای هفته را مرور کنید. میتوانید آهنگ ترانه ای با این مضمون با هم بخوانید. سپس از آنها بپرسید ” امروز چند شنبه است؟” ” دیروز چند شنبه بود؟” و ” فردا چند شنبه است؟”

 

 

  1. ماه های سال. ماه های سال را مرور کنید. همچنین میتوانید آهنگ ترانه ای با همین مضمون بخوانید. میتوانید از آنها بپرسید که الان در چه ماهی هستیم. کودکان همچنین دوست دارند بدانند تولدشان در چه ماهی است.

 

  1. شمارش. شمارش گاهی وقت گیر است ولی ارزش آن را دارد که هر از گاهی سراغ آن بروید.

 

  1. آب و هوا. انواع مختلف آب و هوا ( آفتابی، ابری، بارانی، برفی و …) را مرور نمایید. از دانش آموزان بپرسید که امروز هوا چطور است.

 

پس واضح است که شما وقت کافی برای اینکه هر بار سراغ همۀ این موضوعات بروید نخواهید داشت ولی میتوانید دو یا سه مورد را انتخاب و در هر درس انجام دهید.

برای مشاهده مقالات بیشتر در زمینه تدریس زبان انگلیسی و روش های تدریس به سایر مقالات سایت متدنیو مراجعه نمایید .

مرتبط : شش نوع مختلف یادگیری در زبان انگلیسی و روش های تدریس مربوطه

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب