جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

۱۰ روش شگفت انگیز برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی

10 روش شگفت انگیز برای فراگیران زبان انگلیسی

طبق تخمین های زده شده، بالغ بر یک میلیارد انگلیسی زبان در جهان وجود دارد که شامل افرادی است که انگلیسی زبان مادری آنها بوده، کسانی که انگلیسی زبان رسمی دوم آنهاست و کسانی که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی صحبت میکنند، میباشد. این روزها زبان انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی در نظر گرفته میشود چه زمانی که راجع به تجارت صحبت مکینیم و چه راجع به صنعت توریسم و فرهنگ. همه بر این باورند که یک شخص موفق قادر است به زبان انگلیسی ارتباط برقرار نماید و میتواند این کار را به خوبی و کاملاً روان انجام دهد.

 

راهکارهایی برای تسلط بر زبان

 

ما در اینجا پیشنهادات خود را برای یادگیری زبان انگلیسی و رسیدن به نتیجۀ مطلوب با شما به اشتراک میگذاریم.

 

  1. یک معلم خصوصی بگیرید و ترجیجا کسی باشد که زبان انگلیسی زبان مادری اوست.

    از طریق اینترنت شما میتوانید یک معلم خصوصی آنلاین پیدا کنید. شما حتی میتوانید یک معلم خصوصی برای خود استخدام کنید. با توجه به وجود بسترهای تدریس خصوصی که امروزه امکان دسترسی به آنها وجود دارد، شما میتوانید در هر زبانی ازجمله انگلیسی، اسپانیایی و حتی ژاپنی خیلی سریع یک معلم خصوصی برای خود بیابید.

 

  1. هر روز تمرین کنید.

    حتی اگر فقط ۳۰ دقیقه در روز برای تمرین وقت داشته باشید بدان معنی است که هر سال حدود ۱۸۰ ساعت را به تمرین کردن اختصاص داده اید و طبق چهارچوب اروپا در کاربرد زبان های خارجی این میزان برای ارتقای سطح زبان فرد کافی است.

 

  1. به پادکست ها گوش دهید.

    انواع گوناگونی از پادکست ها برای هر سطح زبانی موجود و در دسترس میباشند.

میتوانید برای مشاهده فیلم ها و پادکست های مکمل انگلیسی به بخش مکمل انگلیسی متدنیو مراجه کنید 

  1. فیلم هایی را که قبلا تماشا کرده و با آنها آشنا هستید این بار به زبان انگلیسی تماشا کنید.

    میتوانید با زیرنویس انگلیسی یا حتی زیرنویس زبان مادری خود آن را تماشا نمایید. شما از قبل میدانید که موضوع فیلم چیست بنابراین این بار سعی کنید روی آنچه بازیگرها میگویند و لحن صحبت آنها تمرکز کنید.

 

  1. کتاب بخوانید.

    کتابی را انتخاب کنید که در سطح زبان شما باشد. در غیر اینصورت ممکن است دلزده شده و اشتیاق خود را از دست دهید.

از کتاب های دوزبانه فارسی انگلیسی متدنیو غافل نشوید 

  1. اگر با حفظ کردن لغات جدید مشکل دارید، آنها را روی یک کارت بنویسید، اشیاء را در خانه علامت گذاری کنید و یا فلش کارتهایی را که فکر میکنید به شما در یادگیری لغات جدید کمک میکنند دانلود کنید.

 

  1. متن ترانۀ مورد علاقۀ خود را تحلیل کنید. میتوانید آن را برای درک ساختار معنایی و گرامری اش ترجمه نمایید.

 

  1. صفحات خود در دنیای مجازی را روی زبان انگلیسی تنظیم کنید. اگر اهل بازی های کامپیوتری هستید، در منوی آن زبان انگلیسی را انتخاب نمایید.

 

  1. لغات جدید را در متن یاد بگیرید و آنها را خارج از متن به صورت مجزا حفظ نکنید چون کاربردشان برای شما سخت خواهد شد.

 

  1. از اشتباه کردن هراس نداشته باشید. هیچ کس تسط کامل بر یک زبان خارجی ندارد بنابراین از زبان انگلیسی استفاده کنید زیرا که برای یادگیری آن تلاش بسیار کرده اید.

 

 

چرا یادگیری زبان انگلیسی آسان نیست ؟

 

آیا شما یکی از آن افرادی هستید که میخواهد بر زبان انگلیسی مسلط شود؟ ممکن است از نظرشما هم مانند خیلی از افراد، یادگیری تجربه ای دلهره آور بوده و برای ترکیب کلمات و تبدیل آنها به جمله کشمکش و تلاش بسیار داشته باشید. ناامید نشوید.

 

همه افراد زمانیکه یادگیری یک زبان جدید را آغاز مینمایند، از این مرحله گذر میکنند. به تمام عدم تشابه ها بین زبان مادری خود و زبان انگلیسی بیاندیشید. جدا از لغات متفاوت، ممکن است صداهایی که در زبان انگلیسی وجود دارند را در زبان مادری خود نداشته باشید.و همچنین گرامر که شاید برایتان گیج کننده باشد. زبان انگلیسی یک زبان تحلیلی است بدان معنا که هیچ جنسیت، قالب و صرف فعلی در آن وجود ندارد. ولی این جریان باعث ساده تر شدن آن نمیشود. از طرف دیگر، ترتیب کلمات بسیار مهم بوده و یک حرف اضافه میتواند معنای جمله را به کلی تغییر دهد. به عنوان مثال، هر کسی که به تازگی یادگیری زبان انگلیسی را شروع کرده باشد با کلمۀ “take” آشنا است. ولی اگر یک هواپیما یا یک پرنده “take off” کند بدان معنی است که شروع به پرواز مینماید. همچنین عبارت “take after your father” یعنی اینکه شما شبیه پدر خود هستید. عبارت” “take on a new project بدان معنی است که شما مسئول اتمام و تکمیل آن پروژه میشوید. عموما هر فعل متعارفی در زبان انگلیسی بیش از یک معنی دارد. به همین دلیل است که تسلط بر زبان انگلیسی زمان بر بوده و مستلزم کار و تلاش زیاد است. ولی از آنجاییکه افراد بسیاری آن را فراگرفته اند، پس شدنی است.

 

اگر شما قصد دارید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، پیشنهادات ما را دنبال کنید و خواهید دید که با گذر زمان این کار آسان تر از آن چیزی خواهد شد که فکرش را میکردید. نیازی نیست که برای تبدیل شدن به یک انگلیسی زبان خود را به آب و آتش بزنید. تمرین منظم، آموزش دیدن از کسی که انگلیسی زبان مادری اوست، فایل های صوتی و کتابهای زبان اصلی و همچنین مداومت و پشتکار عوامل کلیدی در موفقیت میباشند. از هر فرصتی بدون اینکه حجالت بکشید، برای انگلیسی صحبت کردن استفاده کنید چه در مدرسه و چه در محیط کار و تعطیلات. سعی کنید به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید زیرا که این تنها راه یادگیری یک زبان میباشد.

 

مقالات پیشنهادی : 

جایگاه اصطلاحات در یادگیری و تدریس زبان انگلیسی

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب