جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

چگونه به عنوان معلم زبان انگلیسی , کلاسی منضبط داشته باشیم ؟

چگونه به عنوان معلم زبان انگلیسی , کلاسی منضبط داشته باشیم ؟

نکات مهم در مدیریت رفتار دانش آموزان برای تدریس در کلاس های آموزش زبان انگلیسی :

چگونه نظم را در کلاس های تدریس زبان انگلیسی برقرار کنیم ؟

یک کلید اصلی برای مدیریت رفتاری موفق وجود دارد . مهم نیست که چند مهارت آموزشی مؤثر و استراتژی رفتاری مفید در چنته دارید . بدون این راه حل کلیدی تمام تلاش های شما در نهایت بی نتیجه خواهد بود .

** همچنین میتوانید از سایر مقالات آموزشی سایت متدنیو در مورد روش های تدریس به کودکان و بزرگسالان و نکات مهم برای یک معلم حرفه ای بودن بهره مند شود **

 

این راز کلیدی چیزی نیست جز رابطۀ میان دانش آموز و معلم .

 

زمانیکه که شما واقعاً یک دانش آموز را بشناسید، به اهداف و هر آن چیزی که او را ناراحت کرده و در کلاس مشکل ساز میشود آگاهی پیدا میکنید . و هنگامیکه با کودکانی در کلاس برخورد میکنید که سرشار از انواع احساسات گوناگون هستند و بی دلیل خشمگین میشوند، این آگاهی بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود .

با وجود همۀ اینها، پیشگیری از مشکلات رفتاری زمانیکه از قبل به دلایل وقوع آنها آگاهی داشته باشید، به مراتب آسان تر است .

زمانیکه شما برای شناخت یک دانش آموز وقت میگذارید، متوجه میشوید که از چه چیزی لذت میبرد، چه کاری را دوست دارد و به چه چیزی علاقمند است . با این اطلاعات شما قادر خواهید بود مطالب درسی خود را جذاب و مکالمات خود را با دانش آموزانتان مهیج نمایید .

 

زمانیکه شما برای شناخت دانش آموزان وقت میگذارید به آنها نشان میدهید که به عنوان انسان با ارزش هستند . زمانیکه این را بیاموزند، توانایی آنها در داشتن یک نقش فعال در سایر ارتباطات مثبت بهبود میابد . سازگاری بهتری داشته و احتمال اینکه به مشکل جدی برخورد کنند یا افت تحصیلی نمایند کاهش میابد . همچنین زمانیکه نشان میدهید به عنوان انسان به آنها علاقه دارید به شما احترام گذاشته و اعتماد میکنند . دانش آموزان با آموزگاری که به او اعتماد دارند و احترام قائلند، به مراتب رفتار بهتری خواهند داشت .

به محض آنکه شما شناختن آنها را آغاز میکنید، هر چیزی واقعا امکان پذیر میشود . درب ها به روی دنیایی تازه از ارتباطات، تعاملات، لذت ها و احترام متقابل باز میشوند .

 

بهترین تکنیکی که به شما کمک میکند علایق، سرگرمی ها و اهداف و آرزوهای دانش آموزانتان را کشف نمایید، ابزاری است به نام ” کارت ثبت ” که متعلق به یک فروشنده قدیمی میباشد . این کارتها توسط فروشنده ها برای ثبت اطلاعات مشتری ها به کار میروند و این امکان را به فروشنده میدهند تا در دیدار بعدی آشنایی بیشتری با مشتری داشته باشد . هر بار که همان مشتری باز میگردد و وارد مکالمه با فرشنده میشود، اطلاعات بیشتری روی کارت ثبت میگردد . ممکن است این مکالمات راجع به بازی فوتبال شب گذشته باشد که در نهایت تیم مورد علاقه او را مشخص میکند و یا چند کلمه راجع به خانواده اش باشد .

 

این خرده اطلاعات رفته رفته مجموعه ای از اطلاعات مفید را تشکیل میدهند که میتواند ارتباطات مابین را در جلسات بعدی عمیق تر نماید . پرواضح است که افراد بیش از هر چیزی ترجیح میدهند  راجع به زندگی و علایق خود صحبت کنند بنابراین فروشنده ای که این کار را انجام میدهد همیشه در فروش محصول خود موفق خواهد بود .

 

بزرگترین فایده اطلاعات ثبت شده روی کارتهای ثبت این است که فروشنده را قادر میسازد مکالمات و حتی خطوط تولید محصول را بنا به تقاضا،علایق و نیازهای مشتری تنظیم کرده و پیش ببرد . با انجام این کار، مشتری مشتاق تر بوده و احتمال خرید بالاتر میرود .

 

ما میتوانیم علایق دانش آموزان خود را با استفاده از نسخۀ ساده ای که خودمان از کارت های ثبت میسازیم، خیلی سریع کشف کنیم . این کارتها میتوانند متشکل از یک پرسشنامه بامزه که به بدترین دانش آموزان در کلاس میدهیم تا پر کنند، باشند .

اطلاعاتی که شما از این طریق به دست می آورید بسیار باارزش هستند و شما میتوانید به طرق زیر از آنها استفاده کنید :

 

  • جایزه دادن مطابق با علایق دانش آموز اثر آن را به مراتب بیشتر میکند( اگر دانش آموزی دارید که علاقۀ شدیدی به تیرۀ خاصی از سگ ها دارد، دادن استیکر با عکس ماشین کاملا بی مورد است) . برای اوقات فراغت یا جلسات ثبت نام و غیره مطالب، مجلات و کتابهایی را برای خواندن در اختیار آنها قرار دهید که در ارتباط با علایق آنها باشند .

 

  • مطالب درسی را واقعاً جالب برنامه ریزی کنید . ما راجع به مطالب درسی صحبت میکنیم که توجه دانش آموزان را طوری جلب میکند که دیگرانتظار اتمام کلاس و رفتن را نمیکشند . و این فقط زمانی امکان پذیر است که واقعاً به آنچه شما میگویید علاقمند باشند . میتوانید یک سری مطالب درسی را برای تمام کلاس حول محور یک موضوع خاص که دانش آموز زیادی به آن علاقمند هستند، طراحی کنید و یا برای تقویت مهارت نوشتاری آنها را ترغیب کنید داستانی راجع به موضوع مورد علاقه شان بنویسند .

 

  • از آنها به عنوان ابزار برقراری ارتباط استفاده کنید . این کار این امکان را به شما میدهد که مکالمات را حول محور موضوعی که میدانید بدان علاقه دارند شکل دهید . این راهکار مخصوصا با کودکانی که ارتباط با آنها سخت است حائز اهمیت میباشد چون به آنها نشان میدهد که برای شما مهم هستند و به عنوان یک انسان به آنها علاقه دارید . توانایی در برقراری ارتباط با دانش آموز در سطح خود آنها، معجزه کرده و به منزلۀ میانبری است که مشکلات انضباطی را کمتر میکند .
مقالات مرتبط :
آیا شما کنترل کلاسهای خود را دارید ؟!
چگونه کاری کنیم که در کلاس هایمان فقط انگلیسی صحبت شود ؟

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب