جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

ایده هایی برای برگزاری اولین کلاس با فراگیران جدید

ایده هایی برای برگزاری اولین کلاس با فراگیران جدید

چگونه با دانش آموزان جدید ارتباط بگیریم و تدریس کنیم ؟ 

ایده هایی برای برگزاری اولین کلاس با فراگیران جدید

ایده هایی برای برگزاری اولین کلاس با فراگیران جدید

اولین کلاس با فراگیران جدید ممکن است برای همه از جمله آموزگاران و همچنین خود فراگیران دلهره آور باشد. در ادامه به راهکارهایی اشاره میکنیم که کمک میکنند اولین جلسه کلاس به خوبی پیش برود.

همچنین برای آموزش های بیشتر در زمینه تدریس زبان انگلیسی میتوانید سایر مقالات آموزشی سایت متدنیو را دنبال کنید . 

برنامۀ درسی :

در هر جلسۀ اولی، ایجاد تعامل و انگیزه در فراگیران بسیار حائز اهمیت و حیاتی است تا تمایل داشته باشند دوباره برگردند. بنابراین ایجاد یک محیط مثبت، حمایت گر و چالش برانگیز کاملاً ضروری میباشد. این امر مستلزم ترغیب فلراگیران به همکاری و افزایش آگاهی آنها نسبت به دوره . همچنین استفاده از نام آنها و پیدا کردن روشهایی برای ایجاد ارتباط میان زبان و زندگی آنها است.

 

اهداف جلسه :

 

فعالیت های شناخت یکدیگر :

اینگونه فعالیت ها به فراگیران اجازه میدهند راجع به یکدیگر اطلاعات کسب کرده و محیطی حمایت گر و جذاب ایجاد کنند. به عنوان مثال، بازی های فکری ، پرسش نامه ها، مصاحبه ، پرسش و پاسخ ها و غیره از این دست هستند.فعالیت هایی که محصول خود فراگیران هستند میتوانند بسیار مفید باشند مثلاً از دانش آموزان بخواهید که حقایقی را راجع به خود روی نوارهای کاغذی بنویسند و سپس آنها را بین سایر دانش آموزان پخش کنند. فراگیران باید تشخیص دهند که چه کسی چه چیزی نوشته است و هر نوشته مربوط به چه کسی میباشد. متعاقباً فراگیران اطلاعات را به سوال تبدیل کرده و وارد یک فعالیت پرسش و پاسخ از یکدیگر میشوند.

 

فعالیت های شناخت آموزگار :

بسیار مهم است که فراگیران فرصت داشته باشند آموزگار جدید خود را بشناسند ( البته بدون وارد شدن به مسائل بسیار شخصی). فراگیران علاقه دارند کمی راجع به معلم جدید خود که مثلاً از خارج آمده، سفر کرده و میتواند به خوبی انگلیسی صحبت کند بدانند. یک روش برای این کار این است که عکس ها و تصاویری از افراد و مکانهای مهم را با خود آورده و در نقاط مختلف کلاس قرار دهید. فراگیران بایستی با همکاری هم دلیل اهمیت عکسها را حدس بزنند . سپس میتوانید جملاتی را روی تخته سیاه بنویسید و از فراگیران بخواهید جملات درست و غلط را از هم تشخیص دهند. این کار میتواند فعالیتهایی را در پی داشته باشد که محصول خود فراگیران بوده و میتوانند همین فعالیت را به صورت دونفره یا گروهی انجام دهند.

 

مطلبی را آموزش دهید :

پرواضح است که دانش آموزان دوست دارند وقتی کلاس را ترک میکنند احساس کنند چیزی یاد گرفته اند. فعالیت های شناختی میتوانند لذت بخش و تعاملی باشند ولی در عین حال ممکن است برخی از فراگیران احساس کنند که جای مطالب آموزشی خالی است. یکی از راه های حل این مساله ترکیب آموزش با یک فعالیت دیگر میباشد : مثلاً در سطوح پایین آموزش عبارات like/ love/ don`t like + noun/gerund و در سطوح بالاتر آموزش good at/ interested in/ worried about/scared of . همچنین آموزش زبان مورد نیاز در کلاس از جمله can you say that again? What do you have for number…?  میتواند شروع خوبی باشد که متناسب با هر سطحی قابل تغییر بوده و زبان آموزان را ترغیب میکند با یکدیگر صحبت کرده و به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

در نهایت، تصحیح اشکالات و دادن بازخورد مناسب پس از هر فعالیت خود میتواند سرآغازی بر یک آموزش باشد.

مقالات پیشنهادی :  
چگونه معلم زبان انگلیسی بهتری باشیم ؟
چگونه کاری کنیم که در کلاس هایمان فقط انگلیسی صحبت شود ؟

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب