جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

۵ نکته برای مدیریت یک کلاس شلوغ

نکات مهم برای مدیریت یک کلاس شلوغ در سایت متدنیو

به عنوان یک معلم زبان کار میکنید ؟ یا تازه میخواهید وارد این حرفه شوید ؟ مهم نیست به هرحال گاهی با کلاس های شلوغ و بی نظمی ممکن است برخورد کنید که نیازمند مدیریت کلاس حرفه ای باشد , در این مقاله از سایت جدیدترین متدهای آموزشی متدنیو به شما در این زمینه کمک خواهیم کرد , همچنین در کنار این مقاله میتوانید سایر مقالات متدنیو را دنبال کنید .     

نکاتی برای مدیریت یک کلاس شلوغ در سایت متدنیو

نکاتی برای مدیریت یک کلاس شلوغ

     ۱. اولین چیزی که باید بخاطر بسپارید این است که شما رئیس هستید.

 

خودباوری در این کار فوق العاده مهم است. نمی توانید انتظار داشته باشید که دانش آموزان به شما پاسخ مثبت دهند مگر اینکه باور کنید ، واقعاً اعتقاد دارید که کاملاً شایسته احترام و انطباق آنها هستید. این فکر که شما در کلاس رهبر هستید باید در راس ذهن شما باشد.

 

اگر به هیچ وجه علامت دهید که در کنترل کامل نیستید ، کودکان این را درک می کنند و از نقاط ضعف شما سو استفاده می کنند. شما باید قدرت پروژه و این تصور را داشته باشید که هیچ نافرمانی را تحمل نخواهید کرد.

 

  1. در مورد شلوغی و سروصدا قوانین مشخصی داشته باشید

هنگامی که در مورد قوانین خود تصمیم گرفتید ، باید اطمینان حاصل کنید که این قوانین کاملاً مشخص هستند. هیچ ابهامی نباید وجود داشته باشد و بنابراین مجالی برای استدلال وجود ندارد.

همه ما می دانیم که سازگاری از نظر مدیریت کلاس چقدر مهم است اما در وهله اول یک مجموعه قوانین مشخص برای کار ندارید ، نمی توانید آنها را به طور مداوم اعمال کنید.

 

  1. ورود به کلاس را کنترل کنید

مکان ایده آل برای ایجاد کنترل بر دانش آموزان خود خارج از در است – حتی قبل از اینکه آنها وارد شوند . شما باید درس را با توجه به شرایط خود شروع کنید. و درس قبل از ورود آنها به اتاق ، شروع می شود.

 

این زمان مناسب برای ارزیابی روحیه گروه و در واقع افراد گروه است. به راحتی می توانید مشکلات احتمالی (دانش آموزان ناراضی ، موارد زورگویی ، مشاجره و غیره) را تشخیص داده و با آنها کنار بیایید نه اینکه اجازه دهید آنها بدون توجه باقی بمانند و در طی درس به اختلالات جدی تبدیل شوند.

 

  1. راه صحیح درخواست سکوت

 

ممکن است به شما گفته شود که گزینه ای برای سکوت این است که به سادگی منتظر بمانید تا دانش آموزان هر ردیف آرام شوند.

معلمان در مورد تأثیر انتظار برای سکوت قبل از ادامه درس نظرات متفاوتی دارند زیرا در بسیاری از موارد این فقط جواب نمی دهد.

 

بعضی از کلاسها تقریباً بلافاصله به این استراتژی پاسخ مثبت می دهند اما یک کلاس سخت جسارت شما را آزمایش می کند و سعی می کند بیش از ۵ یا ۱۰ دقیقه شما را تحریک کند.

آنها از دیدن حالت تبدیل شدن شما به یأس لذت خواهند برد و از این واقعیت که برنامه شما کار نمی کند ، می خندند ؟

 

در چنین زمانی باید تحریم ها را تحمیل کنید و به آنها بفهمانید که نافرمانی مداوم آنها تحمل نخواهد شد.

اگر صدای قوی و فرماندهی دارید می توانید بلند بگویید , ساکت و توضیح دهید که در صورت ادامه صحبت چه مجازاتی در انتظار آنها خواهد بود. اگر نمی توانید مطمئن باشید که صدای شما به اندازه کافی صدا را کاهش می دهد ، می توانید با نوشتن دستورالعمل های خود ارتباط برقرار کنید .

 

 

اگر می خواهید دانش آموزان از دستورالعمل های شما پیروی کنند ، این ویژگی های کلیدی مهم است زیرا جایی برای سوال ، بحث ، مشاجره یا سردرگمی باقی نمی گذارد. دانش آموزان دقیقاً می دانند که چه اشتباهی انجام می دهند ، در صورت ادامه چه اتفاقی می افتد و چگونه رفتار خود را اصلاح می کنند تا از تحریم فرار کنند.

 

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب