جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

آیا شما کنترل کلاسهای خود را دارید ؟!

نکاتی برای مدیریت و کنترل دانش آموزان و روش تدریس در متدنیو

آموزش صلاحیت به تنهایی شما را به یک معلم موفق تبدیل نمی کند .  شما ممکن است دانش زیادی در موضوع خود داشته باشید اما اگر کنترل کلاس های خود را نداشته باشید ، به زودی تدریس را ترک می کنید .  هیچ گواهی ای نمی تواند شما را برای کنترل دانش آموزان آموزش دهد ، زیرا هر جلسه با جلسه دیگر متفاوت است .  در بعضی از کشورها دانش آموزان آموزش دیده اند که به معلمان گوش فرا دهند و در کلاس ها ساکت باشند .  در بیشتر کشورها ، این تجربه یکسان برای معلمان نیست .

چگونه کنترل کلاس خود را در دست داشته باشیم ؟

چگونه کنترل کلاس خود را در دست داشته باشیم ؟

همچنین در کنار این مقاله میتوانید به مطالب آموزشی بیشتر در زمینه تدریس در مقالات متدنیو دسترسی داشته باشید .

 

بیل پیج ، یک مربی توسعه کارکنان ، میگوید : ” شما به روشی تدریس می کنید که باعث شود دانش آموزان خود را کنترل کنند و این امکان را برای آنها فراهم می کند که انضباط شخصی را یاد بگیرند ” .

 

اولین تعامل شما با یک کلاس جدید شاید چندان دلگرم کننده نباشد .  امید خود را از دست ندهید آنها بیش از آنچه واقعاً در اولین تعامل خود هستید به شما به عنوان معلم نگاه می کنند .  دانش آموزان هنگامی که شما را به عنوان یک شخص می شناسند شروع به احترام گذاشتن می کنند .  ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد .  اگر یک معلم ماهر باشید ، ظرف یک هفته کنترل کلاس خود را به دست می گیرید .

 

شما می توانید به یک معلم به دلیل دانش ، نیت ، سخت کوشی ، اخلاق یا بسیاری از جنبه ها و ترکیب شخصیت و سبک تدریس او احترام بگذارید .  بدون ایجاد احترام از سمت دانش آموزان برای شما ، در تدریس خود بسیار موثر نخواهید بود .

اگر با دانش آموزان خود خیلی آشنا باشید ، ممکن است آنها شما را دوست داشته باشند اما به شما احترام نگذارند .  شما باید خط قرمز خود را بدانید ، که هرگز نباید اجازه عبور داشته باشید .  من برخی از معلمان مشهور را دیده ام که ارزش های خود را به خطر انداخته و محبوب شده اند .  برخی دیگر دریچه تعامل دانشجویان را کاملاً بسته اند و در ایجاد رابطه موفق نبوده اند .  ایجاد رابطه دستیابی به اهداف تدریس شما از طریق ابزار مناسب است .

مرتبط :۵ نکته برای مدیریت یک کلاس شلوغ

اخیراً ، من با یک معلم زن جوان مصاحبه کردم .  از او پرسیدم ، ” اگر دانش آموزان به شما گوش ندهند ، چه واكنشی نشان می دهید  ؟  ” او پاسخ داد ، ” من به آنها نشان خواهم داد كه رئیس كیست ” .  وی گفت كه از بیرون کردن آنها دریغ نخواهد كرد .

 اگرچه او معلم خوبی بود ، اما نیاز به ایجاد احترام متقابل را درک نکرده بود  .  عصبانیت شما هرگز نمی تواند سلاحی برای کنترل کلاس ها باشد .

 

شما می توانید از طریق روش های مختلف روابط را ایجاد کنید :

  • دانش موضوعی شما
  • بحث های جالب در کلاس
  • یک بازی پر جنب و جوش
  • جلسات کلاس برای بحث در مورد موضوعات مختلف – هفته ای یا ماهی یکبار
  • مشاوره
  • انعطاف پذیری
  • در دسترس بودن
  • پایبندی به ارزشهای معلم
  • احترام به احساسات زبان آموزان

 

هنگامی که روابط را ایجاد کردید و دانش آموزان خود را وادار کردید که به شما احترام بگذارند ، کنترل کلاس خود را در دست می گیرید .

 

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب