جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

نرم افزار تشخیص گفتار برای بهبود مهارت تلفظ چقدر موثر است؟

نرم افزار تشخیص گفتار برای بهبود مهارت تلفظ چقدر موثر است؟

تشخیص خودکار گفتار چگونه می تواند به زبان آموزان کمک کند؟

نرم افزار تشخیص خودکار گفتار (ASR) می تواند برای کمک به زبان آموزان در بهبود تلفظ به طرق مختلف مثر باشد. این شامل :

  • ایجاد مهارت : فعالیت های مبتنی بر ASR فرصت هایی را برای زبان آموزان فراهم می کند تا در خارج از کلاس درس بیشتر صحبت کنند .

  • شخصی سازی یادگیری : دانش آموزان می توانند با توجه به نیازهای خاص خود ، گام های خود را طی کرده و تمرین کنند .

  • دادن بازخورد عینی : فراگیران به سختی می توانند اشتباهات تلفظ خود را بشنوند . بازخورد مبتنی بر ASR می تواند اشتباهات فراگیران را دقیق مشخص کرده و به آنها نشان دهد که در کجا باید بهبود یابند .

  • توانمندسازی دانش آموزان برای یادگیری : فعالیت های ASR-power زبان آموزان را قادر می سازد که بدون معلم به تنهایی تمرین کنند .
  • فراهم آوردن محیطی با اضطراب کم : هنگام تمرین تلفظ با ASR-feedback ، زبان آموزان عصبی و قضاوت نمی شوند .
تشخیص خودکار گفتار (ASR) در یادگیری زبان چقدر موثر است ؟

اثربخشی ASR برای آموزش تلفظ بستگی به فناوری مورد استفاده دارد . نرم افزار گفتار به متن ( مانند نرم افزاری که برای دیکته استفاده می شود ) یک ابزار کم هزینه و انعطاف پذیر ارائه می دهد که می تواند توسط معلمان در کلاس درس استفاده شود . با این حال ، این فناوری به طور خاص برای استفاده زبان آموزان طراحی نشده است و همیشه بازخورد دقیقی نمی دهد یا به زبان آموز نمی گوید که در کجا نیاز به اصلاح شدن و بهبود یافتن است . فناوری ارزیابی خودکار گفتار ، به طور خاص برای ارائه بازخورد دقیق در مورد مواردی که باید دانس آموز خودرا در آن اصلاح کند و یا نیاز به تمرین بیشتر دارد ، طراحی شده است . هنگامی که در یک برنامه یادگیری گنجانده می شود ، این فناوری می تواند بازخوردهای دقیق و کاربردی را در اختیار زبان آموزان قرار دهد تا به آنها در تلفظ کمک کند .

با این حال ، موثر بودن یا نبودن فناوری تشخیص گفتار نیز بستگی به نگرش زبان آموزان نسبت به تلفظ و باور آنها در مورد اثربخشی این فناوری دارد . اگر یاد گیرندگان اعتقاد ندارند که می توانند تلفظ خود را بهبود بخشند و یا اینکه فناوری ” کار می کند ” ، در این صورت انگیزه ای برای استفاده از فعالیت های تلفظ آنلاین نخواهند داشت . عوامل دیگر مانند ملیت و سن نیز می توانند بر نحوه استفاده زبان آموزان از فعالیت های تلفظ تأثیر بگذارند .

تحقیقات نشان داده که واکنش زبان آموزان انگلیسی نسبت به استفاده از فعالیت های تلفظ با استفاده از ASR برای بهبود تلفظ ، بسیار مثبت بوده . با این حال ، تفاوت های قابل توجهی بین استفاده از این فعالیت ها بین زبان آموزان از ملیت های مختلف وجود دارد و اعتقادات فراگیران در مورد آموزش تلفظ بر نحوه استفاده از فعالیت ها تأثیر داشت .

 

مقالات پیشنهادی : 

نکاتی در یادگیری تلفظ یا pronunciation

بهترین برنامه برای مدیریت کلاس چیست ؟ 

نکاتی مهم برای یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x