جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

نمونه لسن پلن انگلیسی / نمونه lesson plan انگلیسی

نمونه لسن پلن انگلیسی / نمونه lesson plan انگلیسی

لسن پلن ESL چیست و چرا به آنها نیاز دارم؟ + نمونه لسن پلن رایگان 

 

لسن پلن ESL تجزیه و تحلیل ساختار یافته ای از آنچه قصد دارید در طول کلاس انجام دهید را ارائه می دهد. آنها نیاز به برنامه ریزی دقیق از قبل دارند و اطمینان حاصل می کنند که هر درسی که تدریس می کنید دارای هدفی است و برنامه کلی برنامه و اهداف کلاس را پیش می برد.

لسن پلن های ESL شما را در هنگام تدریس پیگیری می کند و به شما کمک می کند زمان کلاس را با فعالیت های مرتبط و مناسب پر کنید. بدون برنامه درسی ، ممکن است در مورد نحوه پر کردن زمان باقیمانده در کلاس ، تکرار همان فعالیتها تا زمانی که دانش آموزان علاقه خود را از دست ندهند یا انتظارات سرمایه گذاران را برآورده نکنند ، مطمئن نباشید.

 

چگونه لسن پلن انگلیسی را می نویسید؟

اگر تصمیم دارید طرح درس خود را از ابتدا ایجاد کنید ، نیازی به اختراع مجدد چرخ ندارید! شما اولین معلم نیستید که سعی کرده اید فضایی از دانش آموزان جوان برای یادگیری مفهوم ایجاد کنید و آخرین نفر نیز نخواهید بود. از چارچوبهای متنوعی برای برنامه های درسی خود استفاده کنید و روشهایی را که کارشناسان برای سطوح مختلف ، زبان آموزان و موقعیتهای مختلف موثرتر می دانند ، مورد تحقیق قرار دهید.

 برای مطالعه بیشتر و دقیق تر در مورد نوشتن لسن پلن و جزئیات آن توصیه میکنیم این مقالات را مطالعه فرمایید :

۱ . مواردی که در نوشتن لسن پلن برای کلاس کودکان باید در نظر گرفت

۲ .لسن پلن (lesson plan) چیست و چگونه یک طرح درس حرفه ای بنویسیم ؟

 

نمونه لسن پلن انگلیسی رایگان :

حتی اگر نحوه نوشتن لسن پلن ها را می دانید ، این بدان معنا نیست که نمی خواهید به لسن پلن های از پیش ساخته رایگان دسترسی داشته باشید تا آن را در کلاس مخلوط کرده و در وقت نیز صرفه جویی کنید. به علاوه ، همه معلمان می توانند از دیدن آنچه دیگران در کلاس های درس خود انجام می دهند بهره مند شوند. در اینجا چند وب سایت مفید وجود دارد که لسن پلن های ESL رایگان و ایده های فعالیت و موارد قابل چاپ را ارائه می دهند. ( روی اسم آنها کلیک کنید تا وارد سایت آنها شوید )

  1. Using English

این سایت دارای بیش از ۱۰۰۰ طرح درس ESL رایگان برای بارگیری در قالب PDF می باشد. می توانید درس ها را بر اساس موضوع گرامر ، سطح زبان یا موضوع مرور کنید. بسیاری از دروس شامل کاربرگ ، بازی یا سایر فعالیت ها است تا اطمینان حاصل شود که دانش آموزان شما در طول کلاس بسیار سرگرم می شوند.

 

  1. TEFL.net

این سایت علاوه بر لسن پلن های مفصل که به درس های مکالمه و درس های موضوعی تقسیم می شود ، نکات و ایده های آموزشی را ارائه می دهد که در هر کلاس گنجانده می شود.

 

  1. The British Council

سایت British Council برخی از بهترین لسن پلن های انگلیسی رایگان را که به صورت آنلاین در دسترس است ارائه می دهد. می توانید لسن پلن ها را بر اساس گروه سنی (ابتدایی ، متوسطه و بزرگسالان) و سپس بر اساس سطح تجزیه کنید.

 

  1. Lanternfish/Bogglesworld

Lanternfish (یا Bogglesworld)  مجموعه ای از طرح درس رایگان را ارائه می دهد که شامل کاربرگ ، تخته بازی ، ، فلش کارت ها و موارد دیگر است.

 

  1. ThoughtCo

ThoughtCo منابع آموزشی متنوعی را ارائه می دهد ، از جمله برنامه های درسی ، مقالاتی در مورد تئوری تدریس و راهنمایی در مورد آموزش مهارت های خاص انگلیسی. با نگاهی گذرا به فهرست مقالات آنها ، برنامه های درسی متنوعی در موضوعات مختلف آشکار می شود. یا به سادگی نوع طرح درس مورد نظر خود را در نوار جستجوی خود تایپ کنید.

 

  1. BusyTeacher

این سایت دارای بیش از ۱۷۰۰۰ طرح درس رایگان ESL و کاربرگ در مورد هر موضوعی است که به آن فکر کنید. برنامه ها و فعالیت های درسی را بر اساس دسته بندی کنید ، مانند دستور زبان ، listening ، تلفظ یا واژگان ، یا جستجوی کامل پایگاه داده برای موضوعات خاص. همچنین می توانید دروس را بر اساس سطح زبان تجزیه کنید.

 

  1. English is a Piece of Cake

این یک سایت فوق العاده است که شامل برنامه های درسی رایگان به تفکیک reading, listening, grammar, vocabulary, pronunciation, business lessons  است. برنامه های درسی را می توان در قالب PDF بارگیری کرد.

 

  1. The Internet TESL Journal

Internet TESL Journal یک سایت با مقالات ، برنامه های درسی ، فعالیت ها و سایر منابع رایگان مفید برای معلمان است. برنامه های درسی موضوعات متنوعی را شامل می شود و شامل دستورالعمل ها ، فعالیت ها و کلیدهای کاربرگ معلم است که به راحتی قابل پیگیری است. برنامه های درسی موضوعات دستوری ، کلاسهای مکالمه ، موضوعات فرهنگی و موارد دیگر را پوشش می دهد.

 

  1. iSLCollective

این سایت شامل لسن پلن ، کاربرگ ها ، پاورپوینت ها و دروس ویدئویی است که در کلاس درس شما قرار داده می شود. مرور درس ها بر اساس گرامر یا واژگان زبان هدف ، نوع دانش آموز (سن یا هدف) ، سطح و .. است.

 

الهام نامحدود برای کلاس درس شما

اکنون که می دانید کجا می توانید لسن پلن های انگلیسی رایگان را پیدا کنید ، دیگر هنگام برنامه ریزی کلاس درس دیگر نگران محدودیت های زمانی یا عدم الهام مجدد نخواهید بود. این که آیا قصد دارید از این برنامه های درسی از پیش ساخته شده استفاده کنید ، آنها را به شیوه تدریس خود تغییر دهید یا به سادگی ایده هایی برای ساختارهای جالب برنامه درس تهیه کنید ، من تضمین می کنم که آنها زندگی شما را به عنوان یک معلم بسیار خواهند ساخت.

برای آموزش های بیشتر در زمینه لسن پلن نویسی و مهارت های تدریس سایر مقالات متدنیو را دنبال کنید .

 

مقالات پیشنهادی : 

یادگیری ترکیبی (blended-learning) چیست؟

 بهترین برنامه برای مدیریت کلاس چیست ؟ / چگونه یک کلاس متعادل و مدیریت شده داشته باشیم ؟

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x