جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

چگونه تکلیف و مشق شب را سرگرم کننده کنیم ؟

چگونه انجام تکلیف و مشق شب را جذاب کنیم ؟

ایده کامل مشق شب / تکلیف  تقویت مطالب یاد گرفته شده در ساعات مدرسه است. متأسفانه اگر تکالیف تکمیل نشود هیچ فایده ای ندارد. برای اطمینان از تکمیل تکالیف ، لازم است کمی سرگرمی در آن گنجانده شود. چند روش جالب برای لذت بخش کردن تکالیف وجود دارد.

چگونه انجام تکلیف  را جذاب کنیم ؟

چگونه دانش آموزان را به انجام تکلیف و مشق جذب کنیم ؟

در کنار این مقاله میتوانید از سایر مقالات آموزشی متدنیو در زمینه تدریس به بزرگسالان و تدریس به کودکان نیز بهره مند شوید .

 

رقابت انجام تکلیف را جذاب میکند :

هیچ چیز مانند یک رقابت کوچک برای روشن شدن روحیه وجود ندارد. مشق شب / تکلیف  و رقابت می تواند از راه های مختلفی دست به دست هم دهد. اگر خواهر و برادر وجود دارد ، ببینید چه کسی می تواند تکالیف خود را با صحیح ترین پاسخ ها یا در سریعترین زمان انجام دهد. هنگام استفاده از سریعترین زمان ، اطمینان حاصل کنید که کیفیت حفظ می شود. اگر دانش آموز دیگری وجود ندارد ، از کودک بخواهید با خودش رقابت کند. اگر او ۹۵٪ آخرین تکلیف را دریافت کرده است ، رقابت را برای غلبه بر این امتیاز انجام دهید. والدین نیز می توانند درگیر شوند. از هر برگه ای که نیاز به تکمیل دارد یک فتوکپی تهیه کنید ببینید چه کسی می تواند بیشتر سوالات به درستی پاسخ دهد: دانش آموز یا والدین. کودکان عاشق شکست دادن والدین خود در هر مسابقه هستند.

 

مشوق های تکمیل تکالیف :

جالب کردن تکمیل تکالیف ، هدف است. اگر دانش آموز شما می داند که پس از اتمام تکالیف می تواند یک برنامه تلویزیونی مورد علاقه را تماشا کند ، یک بازی ویدیویی بازی کند یا یک بستنی بخورد ، در انجام آن کار تاخیر نمیکند .

گاهی اوقات به راحتی می توان جنبه واقعی تکالیف را سرگرم کننده دانست. انگیزه ها را به عنوان رشوه تصور نکنید. انگیزه ها را به عنوان اهداف در نظر بگیرید.

مرتبط :زیر و بم رایتینگ برای دانش آموزان esl

فضای کاری دلپذیر را ایجاد کنید :

 

هنگامی که کودکان می توانند وسایل را انتخاب کنند ، با انجام تکالیف بیشتر سرگرم می شوند. پسر یا دخترتان را برای خرید مداد ، خودکار ، دفترچه یادداشت و پوشه ها با خود ببرید . سپس ، اتاق آنها را به  یک فضای کاری خوب تبدیل کنید. آنها می توانند پوسترهای دلخواه خود را آویزان کنند. حتی برخی ممکن است میز کار خود را داشته باشند. زمان مشق شب / تکلیف  وقتی فضای کار دلپذیر باشد بسیار مطلوب تر است.

 

از موسیقی غافل نشوید :

 

موسیقی ذهن را تحریک می کند. در حالی که فرزندتان / دانش آموزتان در حال انجام تکالیف است ، موسیقی ملایم پخش کنید. به کودک خود اجازه دهید موسیقی را انتخاب کند. بهترین نوع موسیقی آهنگ بدون متن است البته تا زمانی که به نظر نمی رسد حواس او را پرت کند ، جو برای سرگرمی مناسب تر خواهد بود. گاهی اوقات کودکان فقط به تعطیلات در مدرسه احتیاج دارند. اگر چیزی وجود دارد که مدرسه ندارد ، آن موسیقی در کلاس است.

مرتبط :۵ نکته برای مدیریت یک کلاس شلوغ

تکالیف همیشه لازم نیست کسل کننده باشند. در حقیقت ، هرچه بیشتر درگیر و علاقه مند باشید ، مغز شما به موارد متصل می شود. لذت بردن از انجام تکالیف باید یک الزام باشد. چهار نکته ذکر شده تنها راه های سرگرم کردن در انجام تکالیف مدرسه نیستند. روش های بسیاری وجود دارد که در آن والدین ، دانش آموزان و معلمان می توانند از آن ها استفاده کنند , که برای مشاهده و مطالعه این موارد میتوانید سایر مقالات سایت آموزشی متدنیو را دنبال کنید .

 

 

 

 

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب