جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

فواید یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم برای کودکان

مزایای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

اهمیت یادگیری و تدریس زبان انگلیسی به کودکان 

شواهد و مدارک متعددی وجود دارند که مزایای یادگیری زبان انگلیسی به عنوان یک زبان دوم برای کودکان را اثبات مینمایند .  با این وجود، تصمیم به پروش یک کودک دوزبانه مساله ای است که تفکر، آمادگی و زمان بسیار میطلبد .  در نتیجه، این تصمیم بسیار شخصی بوده و زندگی کودک را سالهای سال تحت تاثیر قرارخواهد داد .  در ادامه به تشریح فواید یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم برای کودک  و همچنین اینکه چگونه دوره های آنلاین میتوانند هر آنچه را که سایر برنامه ها فاقد آن هستند ارائه نمایند، میپردازیم .

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

با توجه به ” سیاست های اجتماعی آموزش زبان انگلیسی” نوشتۀ جان کِلی و ویلیام جی اِگینتون، کسانی که انگلیسی صحبت میکنند، مزایای اقتصادی پیوسته ای را به دست می آورند .  زبان انگلیسی فرصتهای آموزشی و شغلی بیشتری را فراهم مینماید .

با ترغیب کودکان به یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در سالهای اولیۀ زندگی خود، در واقع ما آنها را برای یک سری مزایا و فرصتهایی آماده میکنیم که در مابقی زندگی آنها ادامه خواهد داشت .  Census 2002 نشان میدهد که تقریبا ۱۴% ( بیش از ۷ . ۵ میلیون) کودکان بین سنین ۵ تا ۱۷ سال به بیش از یک زبان تسلط دارند و انتظار میرود این رقم در سالهای آتی افزایش یابد .

با این حال، فواید یادگیری زبان انگلیسی فراتر از مزایای اقتصادی، آموزشی و شغلی است .  این امر همچنین میتواند توانایی های زبانی کودک را ارتقا بخشد زیرا که کودکان دو . زبانه بهتر میتوانند پیچیدگی های موبوط به گرامر و معانی را دریک زبان خاص درک کرده و فرا بگیرند .  از آنجاییکه برخی کلمات در زبانهای مختلف دارای تلفظ و معنی مشابهی هستند، ارتباط برای این کودکان زودتر برقرار شده و یادگیری زبان جدید برای آنها راحت تر خواهد بود .  علاوه بر این، کودکانی که زبان انگلیسی را به عنوان یک زبان دوم فرا میگیرند قادر هستند دایرۀ لغات خود را در هر دو زبان با سرعت بیشتری از همسالان تک زبانه خود گسترش دهند .

این باور وجود دارد که این کودکان به خاطر دامنۀ لغات وسیع تر و سر و کار داشتن با ساختارهای چند زبانی قادر هستند خلاقیت بیشتری به خرج دهند، سطوح بالاتری از تمرکز را بواسطۀ داشتن قابلیت پیشگیری از حواس پرتی تجربه کنند، مدت زمان عکس العمل بهتری داشته باشند و مانع از کاهش استدلال شناختی در سالهای بعدی زندگی شان شوند .  محققان بر این باورند که بخشهایی از مغز که در درک و برقراری ارتباط میان دو زبان دخالت دارند همان بخشهایی هستند که در اکثر اشکال استدلال شناختی تحت تاثیر قرار میگیرند .  با تقویت این بخش از مغز، کودک دوزبانه میتواند در مقایسه با افراد تک زبانه با سرعت بیشتر و بهتری پیشرفت نماید .

کودکان دو زبانه همچنین مهارت های اجتماعی بهتری دارند .  تعاملات اجتماعی نقش مهمی را در زندگی ما ایفا کرده و کیفیت زندگی را در بطن جامعه به لحاظ آمموزشی و شغلی تحت تاثیر قرار میدهند .  زمانیکه کودکی یک زبان و فرهنگ دیگر را می آموزد، پیوند عمیق تری با جامعه خورده و همچنان که در زندگی خود پیش میروند، قادر خواهند بود در سطوح بالاتری ارتباط بر قرار کنند .  هنگامی که کودک به گذشته نگاه میکند و چالش هایی را که در مسیر یادگیری زبان انگلیسی با آنها روبرو بوده به یاد می آورد، قادر خواهد بود درک بهتری از چالش ها و مسائل حساسی داشته باشد که سایر افرادی که تسلط کمتری به زبان انگلیسی دارند با آنها روبرو میشوند .  این اشتراک به افراد دوزبانه نوعی حس رحم و شفقت نسبت به بقیه میدهد .  به علاوه، افراد دوزبانه عموما در محیط های چند فرهنگی راحت تر و متعادل تر عمل میکنند .

دوره های آنلاین زبان انگلیسی مزایایی را شامل میشوند که کلاس های عادی این مزایا را ندارند .  به عنوان مثال، با یک کلاس آنلاین، والدین و کودک قادر هستند از آن به عنوان زمانی برای تقویت و توسعۀ فرایند یادگیری استفاده نمایند .  با این روش، کودک واقعا یک سبک زندگی دو زبانه را تجربه میکند زیرا کودک و والدین هر دو میتوانند هم به زبان انگلیسی و هم زبان مادری شان ارتباط برقرار کنند . همچنین میتوانید در کنار این کلاس ها از آموزش های سایت متدنیو نیز بهره مند شوید 

علاوه بر اینها، کلاسهای آنلاین به والدین این امکان را میدهند که کودک را ترغیب کنندبه دنبال بخشهایی از زبان و فرهنگ انگلیسی که بدان علاقه دارند بروند .  برخی از دوره های آنلاین زبان انگلیسی به کودک این امکان را میدهند که فیلم تماشا کنند، بازی کنند و راجع به شرایط جغرافیایی و غذای های رایج در کشورهای انگلیسی زبان یاد بگیرند . قابلیت تصمیم گیری بسته به برنامۀ درسی که از برای آنها سودمندتر خواهد بود بسیار لذت بخش تر، ترغیب کننده تر بوده و همچنین استرس کمتری را نسبت به کلاسهای عادی به دنبال دارد .

یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی به صورت آنلاین این است که کودک نوعی آزادی را در ارتباط با یادگیری یک زبان و فرهنگ دیگر درخانۀ خودش تجربه میکند .  قرار گرفتن در یک فرهنگ دیگر یا کلاسی مملو از چهره های جدید ممکن است برای بسیاری از کودکان دلهره آور باشد .  به عبارت دیگر، این امکان که با سرعت مختص به خودشان یاد بگیرند به آنها اعتماد به نفس لازم را پیش از ورود به اجتماع یا مسافرت به ایالات متحده میدهد .

پروش یک کودک دوزبانه مزایای بسیاری دارد .  بعضی از آنها عبارتند از: مزایای افتصادی، آموزشی و شغلی و همچنین ارتقای قابلیت های زبانی و خلاقیت، سطح بالای تمرکز به همراه قابلیت جلوگیری از حواس پرتی، زمان عکس العمل بهتر، مهارت های اجتماعی بهتر، و پیشگیری از کاهش استدلال شناحتی در مراحل بعدی زندگانی .  از مزایای زیر بواسطۀ حمایت از دوزبانه شدن در دوره های آنلاین میتوان بهره مند شد:

تقویت رابطۀ والدین و فرزندان به این دلیل که هنگام یادگیری در کنار هم هستند، استرس کمتر، برخورداری از یک محیط آموزشی مثبت و دلگرم کننده، و نیز آزادی عمل بیشتر در برنامه ریزی درسی حول محور علایق شخصی شان .

 

مرتبط : شش نوع مختلف یادگیری در زبان انگلیسی و روش های تدریس مربوطه

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب