جدیدترین متدهای آموزشی با متدنیو
جدیدترین متدهای آموزشی methodnew

سواد دیجیتال چیست و چگونه میتواند برای معلمان مفید باشد؟

مدارس بین المللی خواستار معلمان با سواد دیجیتال هستند :

 

نقش معلم بین المللی در کلاس درس  در قرن بیست و یکم به سرعت در حال تغییر است . اگر یک معلم بین المللی هستید که به دنبال این هستید که از منحنی جلوتر بمانید ، باید یک برنامه بازی در آستین خود داشته باشید .

و هیچ زمانی بهتر از تابستان امسال برای جستجوی گزینه‌ های توسعه حرفه‌ ای بودن وجود ندارد تا به شما کمک کند مهارت‌های آموزشی خود را تقویت کنید ، به‌ ویژه در بزرگترین حوزه رشد در آموزش بین‌المللی : سواد دیجیتال .

در اینجا خلاصه ای سریع از یافته های نظرسنجی IERP آمده است :

  • ۴۱ درصد از مدارس بین المللی در حال حاضر از منابع دیجیتال در کلاس درس استفاده می کنند .
  • کمی کمتر از دو سوم مدارس بین ‌المللی می ‌گویند که احتمالاً در سال آینده ابزارها و فناوری ‌های دیجیتال جدید را تهیه و خریداری خواهند کرد .
  • ۵۹ درصد از مدارس بین‌ المللی معتقدند که استفاده از ابزارها و فناوری ‌های دیجیتال در کلاس ‌هایشان به ارتقای استانداردهای کیفیت کمک می ‌کند .

تا اینجای کار ، همه اینها امیدوارکننده به نظر می رسد ، اما در حالی که بدون شک زمان هیجان انگیزی برای کار در آموزش بین المللی است ، این مطالعه یک مانع کلیدی در مسیر این آینده دیجیتال جدید را شناسایی کرده .

با توجه به مدارسی که در نظرسنجی شرکت کردند ، مانع اصلی استفاده از فناوری در کلاس‌های درس چه بود ؟ در حال حاضر ، آموزش کافی برای معلمانی که به دنبال استفاده از فناوری های دیجیتال برای ارتقای عملکرد تدریس خود در کلاس درس قرن بیست و یکم هستند وجود ندارد .

رشد مدارس بین‌المللی ، به سادگی ، خیره‌کننده است ، در حال حاضر ، حدود ۴.۵ میلیون دانش‌آموز در مدارس بین‌المللی تحصیل می ‌کنند . و طبق تحقیقات ISC ، تقاضا قرار است حتی بیشتر شود . تعداد مدارس بین‌ المللی دو برابر شده و به بیش از ۱۶۰۰۰ مدرسه و ۸.۷۵ میلیون دانش ‌آموز در سراسر جهان وجود خواهد داشت . این برای معلمانی که به دنبال کار در سطح بین المللی هستند چه معنایی دارد ؟ این به معنای یک بازار کار پررونق برای مربیان واجد شرایط و بین المللی است به ویژه آنهایی که از ایالات متحده هستند که معمولاً در سطح جهانی تقاضای بالایی دارند . با این حال ، کارشناسان ، مانند دکتر Detra-Price Dennis از کالج معلمان ، دانشگاه کلمبیا ، به این واقعیت اشاره کرده اند که بسیاری از برنامه های آماده سازی معلمان ایالات متحده در مورد آماده سازی معلمان برای واقعیت های کلاس درس قرن بیست و یکم کافی نیست . در نتیجه ، معلمانی که برای اولین بار وارد کلاس‌های بین‌المللی می‌شوند ، اغلب در تلاش هستند تا بفهمند چگونه با استفاده از فناوری‌های دیجیتال به طور مؤثر تدریس کنند .

مرتبط : تفاوت بین سواد کامپیوتر و سواد دیجیتالی چیست؟ و چرا برای یک معلم مهم است؟

بدون آموزش کافی ، معلمان بین ‌المللی نمی ‌توانند محیط یادگیری ایجاد کنند که واقعاً از دانش ‌آموزان پشتیبانی کند ، به گونه ‌ای که آنها را برای دنیای دیجیتالی که در انتظارشان است کاملاً آماده کند .

سواد دیجیتال فقط مختص دانش آموزان نیست .

مهارت های دیجیتالی مهارت های مورد نیاز برای یادگیری ، کار و به طور کلی برای زندگی هستند . بدون سواد دیجیتال ، دانش ‌آموزانی که آموزش بین ‌المللی میبینند شانس کمی برای بهره ‌مندی از پیشرفت‌های فناوری که عمیقاً محل کار و نحوه زندگی آنها را تغییر می ‌دهد ، خواهند داشت . در حالی که یادگیری دیجیتال برای دانشجویان بین المللی ضروری است ، برای معلمانی که در این زمینه کار می کنند نیز حیاتی است . ابزارها و فن ‌آوری‌های دیجیتال ، زمانی که به طور مؤثر مورد استفاده قرار گیرند ، می ‌توانند به معلمان بین ‌المللی اجازه دهند تا برنامه‌های درسی را طوری بسازند که یاد گیری دانش‌آموزان را عمیق ‌تر کند .

مربیان بین الملی اگر می‌ خواهند دانش ‌آموزان خود را به‌ اندازه کافی برای موفقیت در عصر دیجیتال آماده کنند ، باید فعالانه کار کنند تا با بهترین شیوه‌ها در سواد دیجیتال و یادگیری همگام شوند .

 

چگونه یادگیری دیجیتال آینده آموزش بین المللی را شکل خواهد داد؟

رهبران آموزش در سرتاسر جهان تشخیص می ‌دهند که فناوری علاوه بر تأثیر تغییردهنده بر جامعه به طور کلی ، پتانسیل بسیار زیادی در ارتقای یادگیری بهتر دانش‌آموزان و آماده ‌سازی دانش ‌آموزان برای زندگی پس از مدرسه دارد . در تلاش برای همگام شدن با خواسته های دنیای دیجیتالی فزاینده ، مدارس بین المللی به سمت یادگیری مبتنی بر فناوری فشاور می آورند .

در مدارس بین المللی بیشتر و بیشتر ، استفاده از فناوری در سطوح مختلف در برنامه درسی ادغام می شود . مدارس منابع قابل توجهی را بر روی ابزارها و فناوری های دیجیتالی در کلاس درس صرف میکنند ، خواه وارد کردن iPad به کلاس درس یا اتخاذ سیاست های BYOD (  Bring your own device) باشد .

از دیدگاه مدرسه ، تمرکز استفاده از فناوری همیشه باید به سمت هدف نهایی باشد : یادگیری بهتر دانش آموزان . در بازاری که به طور فزاینده ای شلوغ می شود ، بهبود مهارت دانش آموزان کلید رقابتی نگه داشتن مدارس است . هنگامی که به درستی در کلاس استفاده می شود ، ابزارها و فناوری های دیجیتال می توانند دانش آموزان بین المللی را در تفکر ، خلق ، تحقیق ، ارتباط و مهارت های همکاری کمک کنند .

امسال یادگیری سواد دیجیتال را هدف اصلی خود در زمینه PD ( توسعه حرفع خود ) قرار دهید

بنابراین ، همه اینها برای مربیان مشتاق و همچنین مربیان بین المللی فعلی که به دنبال کسب مزیت رقابتی هستند چه معنایی دارد ؟ این تحقیق کمبود معلمان با آموزش سواد دیجیتال مرتبط را برجسته می کند . با این شکاف مهارتی ، فرصتی برای معلمان جویای کار ایجاد می شود تا خود را در درخواست شغل تدریس بین المللی متمایز کنند . به‌عنوان یک مربی بین ‌المللی ، این شما هستید که در خط مقدم تدریس با فن‌آوری‌های دیجیتال قرار دارد ، حامی سواد دیجیتال در کلاس درس خود باشید تا دانش ‌آموزان شما بتوانند در جامعه دیجیتال جهانی به پیشرفت خود ادامه دهند .

 

تصویر کپچا

این به ما کمک می کند تا از اسپم ها جلوگیری کنیم، از شما متشکربم

اشتراک گذاری این محتوا
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Tumblr
WhatsApp
Pinterest
دستبه بندی مطالب
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x